MERCEDES GLA 200: ΟΧΗΜΑ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ

Αρκούντως εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση, προκειμένου
να κάνει την απαραίτητη «φασαρία» στην καινούρια,
για την Mercedes, κατηγορία

Το νεανικό, το δυναμικό κοινό, είναι αυτό στο οποίο στοχεύουν άπαντες. Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, οι εταιρίες παραγωγής αγαθών, τα επιχειρηματικά σχέδια, οι διαφημίσεις. Η καραμέλα όλων πλέον ακούει στο όνομα «νεανικό κοινό». Φυσικά από αυτό δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ακόμη και αυτές το όνομα των οποίων είναι τόσο βαρύ, όσο της Mercedes. Και μεταξύ μας λογικό είναι, καθώς κάθε εταιρία αυτοκινήτου έχει ως υπέρτατο σκοπό να πείσει κάποιον να προτιμήσει ένα δικό της αυτοκίνητο, ως πρώτο και, στη συνέχεια αν είναι δυνατόν να αγοράσει από την ίδια για όλα τα υπόλοιπα χρόνια τα άλλα αυτοκίνητα της ζωής του, ανάλογα βεβαίως και με τις ανάγκες κάθε ηλικίας. Βεβαίως για να το επιτύχεις αυτό, οφείλεις πρωτίστως να έχεις μοντέλα που απευθύνονται σε νεανικό κοινό. Αυτοκίνητα που θα είναι σε θέση να προκαλέσουν το ενδιαφέρον και στη συνέχεια να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις ενός ανθρώπου ο οποίος ακόμη λειτουργεί περισσότερο με το συναίσθημα παρά με τη λογική. Βέβαια στη συγκεκριμένη περίπτωση η Mercedes κατάφερε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με διττή ικανότητα. Αυτό διότι η GLA μπορεί αφενός να απευθυνθεί στο συναίσθημα των νέων ανθρώπων, αφετέρου δεν απεμπολεί το πάγιο γνώρισμα της εταιρίας, να ικανοποιεί τη λογική των «νέων» πάσας ηλικίας. 

Επιβλητική εικόνα, εξαιτίας και του AMG πακέτου
που περιλαμβάνει τις ευμεγέθεις εισαγωγές του αέρα

Εντυπωσιακή είσοδος

Το έχουμε γράψει πολλές φορές και όπως φαίνεται θα το γράψουμε πολλαπλές ακόμη, πως η κατηγορία των κροσσόβερ οχημάτων είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτή τη στιγμή. Η είσοδος της Mercedes στη κατηγορία αυτή έγινε με την GLA. Ένα μοντέλο το οποιο μπορεί να βασίζεται στην A Class, αλλά από εκεί και πέρα οι διαφορές τους είναι σχεδόν χαοτικές. Έχει μήκος 4,41 μέτρα, πλάτος 1,80, ύψος 1,49 μέτρα, και είναι μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις σε σχέση με την A class, διατηρώντας ωστόσο το μεταξόνιο της στα 2,699 μέτρα. Βεβαίως ως κροσσόβερ είναι κατά πέντε εκατοστά πιο ψηλή σε σχέση με την A Class. Οι διαφορές στην εμφάνιση είναι ακόμη περισσότερες, καθώς η GLA είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών, ειδικά με το πακέτο AMG που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και το οποίο την έκανε ακόμη πιο ξεχωριστή. 

Τραβάει τα βλέμματα, χωρίς να έχει κάτι το ιδιαίτερο ή το κραυγαλέο

Πιο συγκεκριμένα το πακέτο αυτό περιλαμβάνει, σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση, αεροτομή, ζάντες AMG 19 ιντσών, διαφορετικές απολήξεις των εξατμίσεων, ευμεγέθεις και άκρως εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα στο εμπρός μέρος, διαφορετικοί προφυλακτήρες εμπρός πίσω καθώς και πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα. Η συνολική αίσθηση της εξωτερικής εμφάνισης της GLA είναι ότι πρόκειται για ένα συμπαγές όχημα, με λογικές διαστάσεις του οποίου το παρουσιαστικό έχει την ικανότητα να προσελκύσει ένα ακόμη πιο νεανικό κοινό, σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα της εταιρίας. Παράλληλα διατηρεί σε υψηλό επίπεδο τη σχεδιαστική σοβαρότητα που ανέκαθεν χαρακτήριζε τη Mercedes, καθώς σε καμία περίπτωση η εταιρία δεν πρόκειται να αλλοιώσει, έστω και κατ’ ελάχιστο, την εικόνα που έχει δημιουργήσει τόσες δεκαετίες τώρα. 

Στα ίδια υψηλά αισθητικά επίπεδα και το προφίλ της

Γνώριμη εικόνα

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, διαπιστώνεις πως η εικόνα είναι ίδια με αυτή των A Class και CLA. Η αλήθεια είναι πως από τη μία αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία σε όλα τα επίπεδα, το εσωτερικό του κάθε μοντέλου να είναι διαφορετικό, από την άλλη όμως θα θέλαμε σε κάποια αυτοκίνητα η εικόνα να είναι διαφορετική. Έστω σε κάποιες λεπτομέρειες σε κάποια χειριστήρια, προκειμένου να δίνεται στον οδηγό η αίσθηση ότι η GLA του εν προκειμένω είναι διαφορετική από την A Class του γείτονα. Αφού λοιπόν ξεπεράσουμε το δεδομένο αυτό, θα διαπιστώσουμε πως η παρεχόμενη αισθητική είναι υψηλού επιπέδου. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι προσεκτικά επιλεγμένα, με εξαίρεση κάποια που βρίσκονται στο κάτω μέρος του ταμπλό. Αντίθετα στο επάνω τόσο τα πλαστικά όσο και η σχεδίαση είναι άκρως ικανοποιητικά, με την οθόνη στη κορυφή της κονσόλας να κυριαρχεί, μέχρι η ματιά να πέσει στους πολύ όμορφα σχεδιασμένους αεραγωγούς.  

Γνώριμη εικόνα και από άλλα μοντέλα της εταιρίας

Ο πίνακας οργάνων έρχεται και αυτός αυτούσιος από την A-Class, έχοντας διαφορετικό φόντο. Μέσω της ψηφιακής οθόνης πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο του, ο οδηγός ενημερώνεται για πολλές πληροφορίες του αυτοκινήτου, όπως στιγμιαία και μέση κατανάλωση, αυτονομία, ταχύτητα, ενδείξεις συστημάτων ασφαλείας κ.α, ενώ μπορεί να αλλάξει και αρκετές ρυθμίσεις άνεσης. Το δερμάτινο κοφτό τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με αλουμινένια διακοσμητικά δίνει μια σπορ εικόνα στο εσωτερικό, με την ευχρηστία των διακοπτών στο ταμπλό να είναι πολύ καλή. Η σπόρ πινελιά συμπληρώνεται από την απομίμηση αλουμινίου που «διατρέχει» το ταμπλό, καθώς και από τα αλουμινένια ποδοστήρια. Το κερασάκι στη «σπορ» εικόνα είναι οι κόκκινες ραφές των καθισμάτων, τα οποία εκτός από άνετα αποδείχθηκαν πως προσφέρουν και ικανοποιητική πλευρική στήριξη. 

Ικανοποιητικοί οι χώροι της και στο πίσω μέρος

Η μεγάλη γυάλινη οροφή, αυξάνει την αίσθηση άνεσης που θα έχουν οι τέσσερις επιβαίνοντες, οι οποίοι μάλιστα αφενός δεν αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, ανεξαρτήτως διαστάσεων, αφετέρου θα είναι σε θέση να έχουν μαζί τους και αποσκευές συνολικού όγκου 421 λίτρων, που είναι η χωρητικότητα του ικανοποιητικοί για την κατηγορία, πόρτ μπαγκαζ. Ο εξοπλισμός είναι πολύ παραπάνω από πλήρης, καθώς υπάρχει ότι χρειαστεί ακόμη και ο πλέον απαιτητικός. 

Συμβάλλουν στην αναβάθμιση της σπορ εικόνας του αυτοκινήτου

Ενάντια στο ρεύμα

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η GLA 200, εξοπλίζεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1600 κυβικών ο οποίος με τη χρήση turbo αποδίδει 156 ίππους με τη ροπή του να φτάνει στα 250 Nm. Συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων με πολύ καλή κλιμάκωση, αλλά και αίσθηση κατά την αλλαγή των ταχυτήτων. Και βεβαίως η δοκιμή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης, πηγαίνει ενάντια στο ρεύμα και κυρίως στη μόδα που χαρακτηρίζει σήμερα την αγορά αυτοκινήτου της χώρας μας, καθώς το 70% περίπου των αυτοκινήτων που πωλούνται είναι με κινητήρες πετρελαίου. Στον τομέα των αναρτήσεων έχει επιλεχθεί η δοκιμασμένη λύση των γονάτων Μακφέρσον στο εμπρός μέρος και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω. 

Διότι όποιος το έχει, θέλει και να το βλέπει

Μercedes μεν, AMG πακέτο δε

Με το που αντίκρισα το αυτοκίνητο της δοκιμής, άρχισα να σκέφτομαι και να προβληματίζομαι σχετικά με τους λόγους που θα επέλεγα μία GLA με AMG πακέτο. Αυτό διότι είμαι της άποψης πως η επιλογή του αυτοκινήτου μας καλό είναι να είναι ξεκάθαρη. Όποιος μπορεί και αρέσκεται σε μία GLA 45 AMG πολύ καλά θα κάνει να την επιλέξει και εγώ μαζί του για να την απολαύσουμε οδηγικά όπως της αρμόζει. Αυτή όμως θα είναι μία συνειδητή επιλογή ότι θα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με δύναμη, σκληρή ανάρτηση και προορισμό τις ατελείωτες ώρες, μέρες, χρόνια, οδηγικής ευχαρίστησης. Από την άλλη η τοποθέτηση του AMG πακέτου σε μία GLA 200, δεν νομίζω πως έχει κανέναν απολύτως λόγω. Πέρα του αισθητικού κομματιού, που σαφώς δείχνει πιο άγρια και επιθετική, τα άλλα μάλλον λειτουργούν εις βάρος του υπολοίπου συνόλου. Το στήσιμο του αυτοκινήτου είναι τέτοιο που αφενός ο κινητήρας δείχνει «λίγος» για να μπορέσει έστω να το συγκινήσει, χωρίς στη πραγματικότητα να είναι, αφετέρου η άνεση μετριάζεται χωρίς να αυξάνεται αντίστοιχα η απόλαυση. 

Πολύ καλή η χωρητικότητα των 421 λίτρων

Και χωρίς το AMG πακέτο είμαστε σίγουροι πως η συμπεριφορά της GLA στο δρόμο θα είναι το ίδιο ουδέτερη και ρυθμίσιμη από τον οδηγό, χωρίς βέβαια να την έχουμε οδηγήσει είναι η αλήθεια. Από την άλλη η άνεση θα είναι σε σαφώς υψηλότερο επίπεδο, καθώς δεν θα υπάρχουν οι 19άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα run flat ελαστικά, τα οποία εκτός του ότι έχουν θόρυβο κύλισης, καταλαβαίνεις απόλυτα τι σημαίνει ελληνικός δρόμος και ελληνική λακκούβα και κακοτεχνία. Η αλήθεια είναι πως όταν αποφασίσαμε να την οδηγήσουμε γρήγορα, πολύ απλά ο κινητήρας δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στα υψηλά μα πάρα πολύ υψηλά όρια του αμαξώματος και των αναρτήσεων και μόνο στις κατηφορικές διαδρομές αντιληφθήκαμε πως το πακέτο είναι φτιαγμένο για να διαχειρίζεται κανά δύο με τρείς εκατοντάδες ίππους παραπάνω. Στο ταξίδι στην εθνική οδό η πολύ καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου, δεν επιτρέπει στο θόρυβο κύλισης να περάσει στη καμπίνα των επιβατών, όπως άλλωστε και σε κάθε είδους αεροδυναμικό θόρυβο. 

Η μεγάλη γυάλινη οροφή χαρίζει πόντους τόσο στην εμφάνιση,
όσο και στην αίσθηση που δίνει στο εσωτερικό

Ξεκαθάρισμα κατάστασης

H GLA είναι ένα μέσο με το οποίο η Mercedes δείχνει με τον πλέον σαφή τρόπο τη διάθεσή της να διεισδύσει σε ένα πιο νεανικό κοινό. Και το νέο της αυτό κροσσόβερ έχει όλα τα εχέγγυα να το καταφέρει. Αυτό διότι διαθέτει νεανική εμφάνιση, δυναμικό στιλ ενώ παράλληλα εξακολουθεί να διατηρεί αναλλοίωτες τις αρχές της εταιρίας με  σήμα το αστέρι, όπως ποιότητα και ξεχωριστή αίσθησης οδήγησης. Η τιμή της GLA 200 ξεκινάει από τα 28000 Ευρώ με απόσυρση με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Και βεβαίως θα έμενα σε αυτό και δεν θα πρόσθετα το AMG πακέτο καθώς εκτός του επιπλέον κόστους των 7000 Ευρώ περίπου, αλλοιώνει χωρίς λόγο τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εκτός φυσικά και αν έφτανα τη πραγματική GLA 45 AMG οπότε απλά respect… 

• Νεανικός χαρακτήρας                                        
                                                • AMG Πακέτο
• Οδική συμπεριφορά
• Αίσθηση κάποιων πλαστικών
• Εντυπωσιακή εμφάνιση
• Κατανάλωση
• Αίσθηση οδήγησης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ.  turbo βενζίνης
Ίπποι                   156
Τελική ταχύτητα       215 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,9’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        7,2 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       139 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      €153
Του Σωτήρη Βουτσελά

 Η δοκιμή μας εν… κινήσει! 

Ενάντια στο ρεύμα που θέλει τους πάντες σχεδόν να ζητάνε πετρελαιοκινητήρες
Άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη
Ομολογουμένως πολύ όμορφη η σχεδίαση των αεραγωγών
19άρες ζάντες με λογότυπο AMG. Ωραίες αλλά όχι για τους ελληνικούς δρόμους
Στα χρώματα του ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, σχεδόν, και η GLA

Απάντηση