VOLVO V40 CC D2: ΣΤΥΛΑΤΟ ΚΡΟΣΣΟΒΕΡ

Εξαιρετικός ο συνδυασμός του λευκού στιλάτου αμαξώματος
με τις μαύρες προσθήκες του κροσσόβερ χαρακτήρα

Η αλήθεια είναι πως οι σύγχρονοι αγοραστές αυτοκινήτων έχουν χάσει ελαφρώς, μετριοπαθής έκφραση, τη λογική σχετικά με το τι ζητάνε από ένα αυτοκίνητο. Θέλουνε να δείχνει άγριο και επιθετικό, αλλά να είναι και πολυτελές. Επιθυμούνε να έχει την όψη ενός τετρακίνητου, χωρίς φυσικά να τους ενδιαφέρει αν θα διαθέτει τετρακίνηση. Αναζητάνε τους ικανοποιητικούς εσωτερικούς χώρους, αποφεύγοντας παράλληλα τις μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις. Ζηλεύουν τις επιδόσεις αλλά λατρεύουν την οικονομία ως προς τη κατανάλωση. Αρέσκονται στην ευκολία του αυτόματου κιβωτίου, αλλά δυσαρεστούνται στη προοπτική να πληρώσουν επιπλέον χρήματα. Αν όλα τα παραπάνω δεν είναι ορισμός της αντίφασης, τότε τι είναι άραγε! Και όμως υπάρχει ένα αυτοκίνητο το οποίο, στο μέτρο του λογικού βέβαια πάντα, προσπαθεί να γεφυρώσει τα αγεφύρωτα και να βρει κοινό τόπο σύγκλισης και των πλέον αντιφατικών ζητούμενων.

Αυξημένη απόσταση από το έδαφος
και προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος

Άγρια εκλεπτυσμένο
Η πρώτη αντίφαση που το V40 CC καταφέρνει να γεφυρώσει είναι ο συνδυασμός της «άγριας» εξωτερικής εικόνας με μία στιλάτη και εκλεπτυσμένη αισθητική. Σε σχέση με το συμβατικό V40, οι αισθητικές αλλαγές έχουν να κάνουν με τα πλαστικά προστατευτικά που περιβάλλουν το αμάξωμα, τους νέους προφυλακτήρες και τις διαφορετικές ζάντες. Η ουσία πάντως είναι η ανάρτηση που έχει ψηλώσει 2,2 πόντους, έτσι ώστε το Cross Country να μπορεί να «περπατήσει» λίγο πιο άνετα σε ένα βατό χωματόδρομο, ενώ ο οδηγός κάθεται 4 εκατοστά ψηλότερα σε σχέση με τα υπόλοιπα V40.   Τέλος, η διαφορετική αισθητική του μοντέλου συμπληρώνεται και από τις ράγες οροφής, ενώ το συνολικό αποτέλεσμα είναι αρκετά όμορφο αισθητικά, ενώ παράλληλα διαθέτει και την απαραίτητη «αγριάδα» που οφείλει να έχει ένα κροσσόβερ όχημα.

Προστατευτικές ποδιές εμπρός πίσω και όμορφες απολήξεις της εξάτμισης

Δύσκολος ο συγκερασμός
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το ζητούμενο είναι οι ικανοποιητικοί χώροι, καθώς οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι άκρως λογικές. Εδώ ωστόσο τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, καθώς οι πίσω επιβάτες, ειδικά αν είναι μεγαλόσωμοι, θα δυσκολευτούν να βολέψουν πόδια και κεφάλι, ενώ και τα 335 λίτρα του χώρου των αποσκευών, δείχνουν πως στο θέμα των χώρων η κατάσταση είναι απλώς καλή. Από εκεί και πέρα το εσωτερικό του νέου Volvo V40 Cross Country δεν παρουσιάζει κάποια διαφορά σε σχέση με εκείνο του V40. Αυτό σημαίνει ότι, η ποιότητα τόσο των υλικών όσο βεβαίως και της κατασκευής βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ενώ η γενικότερη εικόνα που αποκομίζει κάποιος είναι σύγχρονη. Kαι σε αυτή την περίπτωση, η καμπίνα με τα πολυάριθμα κουμπιά και επιλογές, μπορεί να απαιτούν έναν εύλογο χρόνο εξοικείωσης, στη συνέχεια ωστόσο είναι αρκούντως εργονομικά στην πράξη. Η αισθητική της κεντρικής κονσόλας είναι αλήθεια πως πλέον έχει γίνει υπερβολικά γνώριμη, σε αντίθεση με την εικόνα του πίνακα οργάνων η οποία εκτός από πρωτότυπη είναι και άκρως χρηστική ως προς τον όγκο των πληροφοριών που παρέχει στον οδηγό.

Αρκούντως εντυπωσιακή η εμπρός εικόνα του

Γνώριμο μέγεθος αλλά με το σωστό κιβώτιο
Ο λόγος για τον κινητήρα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ο οποίος ήταν ο γνωστός 1600άρης πετρελαίου με τους 115 ίππους και την άκρως ικανοποιητική ροπή των 270 Nm. Η πιο σημαντική είδηση είναι ότι συνδυαζότανε με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξη σχέσεων PowerShift, χωρίς μάλιστα έξτρα χρέωση, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η οποία θα πρέπει να σημειώσουμε έγινε χάρη στη παραχώρηση του αυτοκινήτου από την AUTOPOINT Θεσσαλονίκης και όχι από την Volvo Car Hellas ως όφειλε η τελευταία, κυμάνθηκε στα 5.6 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα, χωρίς μάλιστα ιδιαίτερη προσπάθεια ή προσοχή εκ μέρους μας κατά την οδήγηση. Το μόνο αρνητικό είναι ότι στη πλούσια έκδοση Momentum της δοκιμής μας, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 108 γρ./χλμ κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (97 Ευρώ ετησίως). Όσο για τις επιδόσεις, τα 12.1’’ που χρειάζεται μέχρι τα 100 χιλιόμετρα από στάση, όπως και τα 190 χλμ./ώρα της τελικής, είναι νούμερα που μπορεί να μην ενθουσιάζουν στο άκουσμά τους, στη πράξη ωστόσο η αίσθηση είναι αρκετά διαφορετική

Ποιοτικό εσωτερικό με σύγχρονο πίνακα οργάνων,
αλλά συνηθισμένη πλέον κεντρική κονσόλα

Απολαυστικά οικονομικό
Όπως είναι φυσικό, το πιο δύσκολο πάντρεμα είναι αυτό που έχει να κάνει με την απόλαυση της οδήγησης και την οικονομία στη κατανάλωση. Για πολλούς αυτά τα δύο είναι εκ διαμέτρου αντίθετα στοιχεία και η εύρεση κοινού τόπου, είναι επιστημονική φαντασία. Και όμως στο Volvo V40 CC D2 μπορεί να βρεθεί σημείο σύγκλισης, τηρουμένων και πάλι των αναλογιών και κάνοντας κάποιες υποχωρήσεις. Από τη μία λοιπόν το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο έχει αποδείξει ουκ ολίγες φορές την ικανότητα του να κρατάει τη κατανάλωση σε άκρως λογικά επίπεδα. Εδώ, συνεπικουρούμενο και από το πολύ καλό εξάρι αυτόματο κιβώτιο, συνεχίζει και τα καταφέρνει εξαιρετικά καλά. Από την άλλη το αυτοκίνητο, παρά το πιο μαλακό στήσιμο των αναρτήσεων, σου δίνει τη δυνατότητα να κινείσαι από σβέλτα έως γρήγορα χωρίς προσπάθεια. Με απλά λόγια έχεις μία ταχύτητα πάνω και στρίβεις όπως έρχεσαι, χωρίς να καταφεύγεις στα εξαιρετικά σε αίσθηση φρένα, την αντοχή των οποίων δεν χρειάστηκε καν να δοκιμάσουμε.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες
δεν είναι ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου

Η πιο μαλακή αίσθηση των αναρτήσεων επί προσωπικού μας άρεσε, αφενός διότι ταιριάζει με την οικογενειακή και ταξιδιάρικη φιλοσοφία του αυτοκινήτου, αφετέρου διότι στη πράξη δεν στερεί από τον οδηγό τη δυνατότητα να κινηθεί γρήγορα παντού και πάντα. Όσοι τολμήσετε και την εκτός δρόμου, βατή φυσικά, διαδρομή θα διαπιστώσετε πως το αυτοκίνητο θα σας πάει και θα σας φέρει, χωρίς προβλήματα. Από εκεί και πέρα αυτό που εκτιμήσαμε ήταν αφενός η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης, όσο και η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων, που κάνει το ταξίδι άνετο και ξεκούραστο. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξη σχέσεων, ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αφού από τη μία διευκολύνει απίστευτα τις αστικές μετακινήσεις χωρίς από την άλλη να στερεί απόλαυση στον ανοιχτό δρόμο, ή στο κλειστό στροφιλίκι, καθώς η αλλαγή των σχέσεων είναι πραγματικά άμεση, ενώ υπάρχει η δυνατότητα και σειριακών αλλαγών.

Αντίστοιχα και τα 335 λίτρα του χώρου των αποσκευών
 είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας

Εκ του αποτελέσματος
Όπως αντιλαμβάνεστε καλός είναι ο συνδυασμός διαφορετικών καταστάσεων, σε άλλους τομείς περισσότερο και σε άλλους λιγότερο, η τελική κρίση όμως γίνεται λίγο πριν το ταμείο, στο άκουσμα της τιμής, καθώς εκεί κρίνονται τα πάντα. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση τα 24000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Volvo V40 CC D2 ή ακόμη και τα 28000 Ευρώ που κοστολογείται, πάντα με απόσυρση, η πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, είναι από λογικά έως δελεαστικά αν αναλογιστείτε τι παίρνετε και κυρίως πόσες πολλές και συχνά διαφορετικές ανάγκες σας καλύπτετε. Και βεβαίως δεν θα πρέπει να ξεχνάτε πως δεν υπάρχει έξτρα χρέωση για το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο κοστολογείται περίπου στα 2000 Ευρώ παρακαλώ.  Όσο για εμάς ανυπομονούμε να οδηγήσουμε και τις δίλιτρες εκδόσεις του μοντέλου με τους ολοκαίνουριους κινητήρες της Volvo καθώς και την τετρακίνητη εκδοχή του, προκειμένου να την απολαύσουμε εκτός δρόμου. Ευτυχώς δηλαδή που υπάρχει και η Autopoint και οι ελπίδες αυτές θα βγούνε αληθινές, διότι διαφορετικά… θα περιμέναμε!

• Εξωτερική εμφάνιση                                            
                                                         • Χώροι
• Ποιότητα εσωτερικού
• Εξοπλισμός
• Λειτουργία κινητήρα
• Κατανάλωση
• Κιβώτιο
• Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ.  turbo
Ίπποι                   115
Τελική ταχύτητα       190 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     12,1’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5,6 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       108 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      €97
Του Σωτήρη Βουτσελά

Εξαιρετικά άνετα τα εμπρός καθίσματα τα οποία διαθέτουν ιδιαιτέρως καλαίσθητη διχρωμία
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις έξη σχέσεις
ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου
Ωραίες και στο σωστό μέγεθος, για την ελληνική πραγματικότητα, οι 17άρες
Οι ράγες οροφής συμπληρώνουν αρμονικά το εξωτερικό πακέτο
Οικονομικός και με πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας ο 1.6 diesel με τους 115 ίππους

Απάντηση