BMW R 1200GS ADVENTURE: ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙΣ;

Όταν το επόμενο γέμισμα μπορεί να γίνει σε 500km, όταν οι αναρτήσεις και η απόδοση του κινητήρα μπορούν να ρυθμιστούν για άσφαλτο ή χώμα και όταν η άνεση βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο, τότε οι επιλογές δείχνουν ανεξάντλητες. Λίγες μοτοσυκλέτες ανεβάζουν τόσο εύκολα την αυτοεκτίμηση του αναβάτη τους όσο το πληθωρικό on-off της γερμανικής εταιρείας. Η ψηλή θέση οδήγησης, ο επιβλητικός όγκος και η μοναδική σχεδίαση συμβάλλουν τα μέγιστα σε αυτό, βοηθώντας το GS να διατηρεί μια διαχρονική και αξιοζήλευτη εμπορική επιτυχία. Ωστόσο, οι Γερμανοί δεν επαναπαύτηκαν και για το 2014 παρουσίασαν ένα νέο μοντέλο, βασισμένο στο νέο υγρόψυκτο boxer που είδαμε για πρώτη φορά πέρυσι στο “απλό” GS. Ο νέος κινητήρας αποδίδει δεκαπέντε περισσότερους ίππους σε σχέση με τον “παλιό”, φτάνοντας τους 125, ενώ αυξημένη είναι και η ροπή του στα 12,5 kgm. Αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στα περιφερειακά, όπου δεσπόζει το νέο αλουμινένιο ρεζερβουάρ (ελαφρύτερο αλλά μη μαγνητικό), ενώ αναβαθμισμένος είναι και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός, που περιλαμβάνει διπλή χαρτογράφηση για την ηλεκτρονική καθώς και σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ABS και traction control) στο στάνταρ εξοπλισμό. Ως εξτρά προσφέρεται ημι-ενεργητική ανάρτηση και τρία επιπλέον mode λειτουργίας για τον κινητήρα.

Χαρακτηριστικά που σοκάρουν…
Θέλοντας να δοκιμάσουμε στην πράξη τις παραπάνω αλλαγές, το μόνο που είχαμε να κάνουμε ήταν να αφήσουμε πίσω το ασφυκτικό κέντρο της Αθήνας, που σε ώρα αιχμής κάνει την οδήγηση του 1200 να μοιάζει με τιμωρία. Φορέσαμε τα καλά μας, γεμίσαμε το ρεζερβουάρ και…

Σοκ πρώτο: Δίνοντας 50 ευρώ στο βενζινάδικο, τα ρέστα δεν φτάνουν ούτε για τσίχλες… Ευτυχώς η ένδειξη των 500 km ως εκτιμώμενη αυτονομία από το πολυόργανο όχι μόνο μας επανέφερε αλλά μας έφτιαξε και τη διάθεση. Οι επιλογές που σου δίνονται για τον προορισμό και τη διαδρομή με μια τέτοια μοτοσυκλέτα είναι ανεξάντλητες και ευτυχώς που οι επαγγελματικές υποχρεώσεις μας οδήγησαν κατευθείαν στο Καρπενήσι γλυτώνοντας το ψάξιμο σε χάρτες και διαδίκτυο.

Σοκ δεύτερο: πριν καν το καταλάβουμε έχουμε αφήσει την εθνική οδό και στρίβουμε για Λαμία. Είναι τόσα πολλά τα gadget που έχεις να ασχοληθείς, που τα 200+ km βαρετού αυτοκινητόδρομου περνάνε για πλάκα. Αναβοσβήσαμε τα θερμαινόμενα γκριπ, αυξομειώσαμε την ταχύτητα μέσω του cruise control, κάνοντας ακόμα και προσπεράσεις με το δεξί χέρι να τεμπελιάζει. Ο έλεγχος γίνεται από το αριστερό χέρι και η διαδικασία μοιάζει περισσότερο με video game παρά με οδήγηση μοτοσυκλέτας. Παίξαμε φυσικά και με τις αναρίθμητες ενδείξεις στο πολυόργανο, τσεκάροντας την πίεση στα ελαστικά, τη θερμοκρασία κινητήρα και περιβάλλοντος, ανεβοκατεβάσαμε τη ζελατίνα, μέσω του μηχανικού συστήματος στο δεξί της μέρος, ψάχνοντας την ιδανική θέση. Χμμμ, σε αυτό το σημείο να πούμε πως θα θέλαμε λίγο ψηλότερη ζελατίνα για να μειώσει το θόρυβο που δημιουργείται στο κράνος και να βάλουμε τον τόνο στο άριστα όσον αφορά την άνεση σε ταχύτητες πάνω από 150 km/h. Μάλλον η ψηλότερη ζελατίνα από τον κατάλογο των αξεσουάρ είναι σχεδιασμένη για αυτόν το σκοπό.

Στον επαρχιακό δρόμο μετά τη Λαμία, το ογκώδες on-off δεν έχει κανένα πρόβλημα να ακολουθήσει ένα σβέλτο ρυθμό. Κλίση παίρνει χωρίς δυσκολία, ενώ κρατάει τη γραμμή του ακόμα και αν χρειαστεί να περάσει πάνω από ανωμαλίες και μπαλώματα. Το ιδιαίτερο σύστημα αναρτήσεων της BMW (telelever-paralever) συνοδεύεται πλέον και με σταμπιλιζατέρ τιμονιού, προσδίδοντας ακόμα περισσότερη ευστάθεια σε ενδιάμεσες και μεγάλες κλίσεις, ενώ το ροπάτο δούλεμα του μπόξερ από χαμηλά βοηθάει στο άφοβο άνοιγμα του γκαζιού από νωρίς, σταθεροποιώντας έτσι ακόμα περισσότερο το βαρύ σύνολο. Σε όχι καλής ποιότητας άσφαλτο, ο αναβάτης θα χρειαστεί να είναι υποψιασμένος, καθώς τα κιλά είναι πολλά και -όσο και αν τα ηλεκτρονικά εμπνέουν ασφάλεια- τελικά ο νόμος της αδράνειας είναι αυτός που θέτει τους περιορισμούς σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα.

Εκεί που ο κινητήρας δίνει ρέστα είναι σε σφιχτό, ανηφορικό στροφιλίκι όπως αυτό που οδηγεί στο Βελούχι, στο χιονοδρομικό κέντρο του Καρπενησίου. Ακόμα και με ταχύτητες κοντά στα 50 km/h γρήγορα ανακαλύπτεις πως δεν χρειάζεσαι τη δευτέρα στο κιβώτιο. Με τρίτη μπορείς να περάσεις οποιαδήποτε φουρκέτα, ακόμα κι αν χρειαστεί να μειώσεις ταχύτητα. Μην πιστεύοντας στα μάτια μας, δοκιμάσαμε και στρίψαμε ανηφορική δεξιά φουρκέτα με τρίτη και 30km/h, όπου ο κινητήρας δεν έδειξε να ζορίζεται. Χωρίς κραδασμούς και σκορτσαρίσματα ανέβαζε στροφές λες και πρόκειται για το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο.

Σοκ τρίτο και μάλιστα διπλό: Φτάνοντας στο τέλος της διαδρομής των περίπου 300 km, η ένδειξη της στάθμης βενζίνης ίσα που έχει κατέβει τη μέση(!), ενώ τα χειμερινά γάντια βρίσκονται ακόμα στην τσάντα πλάτης! Πραγματοποιήσαμε το ταξίδι αρχές Μαρτίου, φτάνοντας σε θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν και δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε τα καλοκαιρινά γάντια που προσωρινά φορέσαμε φεύγοντας από την Αθήνα. Η προστασία από τον αέρα είναι κορυφαία και τα θερμαινόμενα γκριπ δείχνουν πως δεν πρόκειται ποτέ να αφήσουν τα χέρια να παγώσουν.

On-off σημειώσατε 1!
Αν και λάτρεις του χώματος, δεν δοκιμάσαμε τίποτα περισσότερο από συντηρητικό πέρασμα σε βατούς χωματόδρομους, όπου το GS τους διασχίζει σχετικά εύκολα και χωρίς να κοπανάει. Μπορεί οι κατασκευαστές σε αυτήν την κατηγορία να κάνουν λόγο για «enduro» δυνατότητες και διάφορα άλλα τρελά, η γνώμη μας ωστόσο είναι αρκετά διαφορετική. Χρειάζεται πολλή εμπειρία και τόλμη για να οδηγήσεις με χωμάτινο στυλ μια μοτοσυκλέτα που το βάρος της είναι υπερδιπλάσιο από ένα μονοκύλινδρο enduro και το ύψος της σέλας δεν σου επιτρέπει να πατήσεις γερά στα πόδια σου αν δεν είσαι μπασκετμπολίστας. Φυσικά δεν θέλαμε ούτε και να βρεθούμε σε θέση να προσπαθούμε να τη σηκώσουμε από το έδαφος ύστερα από ένα μικρό… τσαφ! Δεν είναι μόνο τα 260 kg που φοβόμασταν αλλά και πόσα από τα 21.000 ευρώ (τιμή της μοτοσυκλέτας με τον έξτρα εξοπλισμό) θα έμεναν για πάντα στο έδαφος… Το ταξίδι της επιστροφής ήταν αρκετά βασανιστικό. Όχι φυσικά λόγω περιορισμένης άνεσης ή κάτι τέτοιο, αλλά από τις σκέψεις που έπρεπε να βάλουμε σε σειρά… Πως θα αποχωριζόμασταν το Adventure στο τέλος της εβδομάδας για να το επιστρέψουμε στην αντιπροσωπεία; Πως θα αξιολογήσουμε μια μοτοσυκλέτα που κοστίζει μια μικρή περιουσία; Πόσο κοστίζουν τα όνειρα και πόσο η πραγματοποίησή τους; Κάπου εκεί πήραμε τον έλεγχο από το cruise control και ανοίγοντας το γκάζι με έκτη αφήσαμε τον υγρόψυκτο boxer να πει την τελευταία κουβέντα εξαφανίζοντας το υπόλοιπο του Ε75.

Εξοπλισμός
Στο βασικό εξοπλισμό του νέου Adventure περιλαμβάνεται ABS και ASC (traction control), καθώς και δύο mode οδήγησης, το Road και το Rain. Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένη με αντικλεπτικό σύστημα και τα εξής πακέτα:
– Comfort (θερμαινόμενα γκριπ, έλεγχος πίεσης ελαστικών, χρώμιο εξάτμισης) αξίας 500€.
– Touring (dynamic ESA, υπολογιστής ταξιδίου Pro, προετοιμασία GPS, cruise control, πρόσθετοι προβολείς ομίχλης LED, βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες αλουμινίου) αξίας 1.950€.
– Dynamic (εμπρός φανάρι LED, PRO mode οδήγησης, LED φλας) αξίας 250€.
Με όλα αυτά, η τιμή διαμορφώνεται στα 21.250€.

Του Θοδωρή Ερμήλιου

Απάντηση