SEAT LEON TGI: ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΣΕ «ΠΡΑΣΙΝΟ»

Γνώριμη η εξωτερική εικόνα του Leon

Φυσικά δεν εννοούμε το χρώμα (γι’αυτό και τα εισαγωγικά) αλλά την είσοδο της Seat στην ομάδα των εταιριών που έχουν μοντέλα τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο και το φυσικό αέριο, το οποίο όπως είναι ήδη γνωστό είναι σαφώς καθαρότερο καύσιμο και από την βενζίνη και από το πετρέλαιο. Τελευταία όλο και περισσότερες εταιρίες παρουσιάζουν ή ανακοινώνουν μοντέλα με αυτήν την δυνατότητα (διπλού καυσίμου) και μάλιστα το γκρούπ VW, στο οποίο ανήκει και η Ισπανική εταιρία, ανοίγει όλο και περισσότερο την «βεντάλια» των μοντέλων της φυσικού αερίου σε όλες τις εταιρίες του γκρούπ.

Αιχμηρή και φρέσκια σχεδίαση

Εξωτερική ένδειξη

Το Leon TGI δεν διαφέρει σε τίποτε εξωτερικά από το γνωστό και μόνο μία ένδειξη στο πίσω μέρος με τα γράμματα TGI μαρτυρά τον διαφορετικό του χαρακτήρα. Στα υπόλοιπα είναι αυτό που γνωρίζετε με το όμορφο αιχμηρό σχήμα και τις όμορφες γραμμές που το κάνουν μοντέρνο και δυναμικό. Ίδιο είναι και στο εσωτερικό με μεγάλους και άνετους χώρους για την κατηγορία, με πλούσιο εξοπλισμό (διατίθεται με μία μόνο έκδοση εξοπλισμού) που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων επτά αερόσακους, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με USB και χειριστήρια στο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες και τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα ενώ πολλοί και μεγάλοι είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα. Στο ταμπλό υπάρχει η ένδειξη CNG που είναι τα αρχικά του φυσικού αερίου και στην οθόνη ανάμεσα στα δύο όργανα σας δίνει την ένδειξη της στιγμιαίας και μέσου όρου κατανάλωσης και για τα δύο καύσιμα ενώ υπάρχουν και δύο δείκτες καυσίμου ένας για το κάθε ένα. Καλό βέβαια χωρίς θυσίες δεν γίνεται και στην συγκεκριμένη περίπτωση η «θυσία» αναφέρεται στον χώρο αποσκευών που μειώνεται κατά 50 λίτρα περίπου σε σχέση με το απλό αλλά και στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου κατά 140 κιλά περίπου.

Το μόνο που δηλώνει το διττό του πράγματος

Φυσική δύναμη

Το φυσικό αέριο διοχετεύεται σε δύο δεξαμενές που βρίσκονται στον χώρο της ρεζέρβας και είναι συνολικής χωρητικότητας 15 κιλών, που είναι και η μονάδα πλήρωσης του φυσικού αερίου ενώ υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων. Το αυτοκίνητο κινείται με το φυσικό αέριο και μόνον όταν αυτό τελειώσει γυρνάει στην βενζίνη χωρίς δική σας παρέμβαση και χωρίς να γίνει αντιληπτό ενώ μόλις γίνει αυτό σας ενημερώνει για την αλλαγή. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός 1,4 TSi ο οποίες για τις ανάγκες της έκδοσης αυτής έχει δεχθεί κάποιες αλλαγές και αποδίδει 110 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με ροπή 250 Nm στις 4.000 σ.α.λ..

Στον ίδιο χώρο και η είσοδος για το φυσικό αέριο

Δεν θα το καταλάβετε

Εάν δεν σας ενημερώσουν ότι κινείστε με φυσικό αέριο δεν πρόκειται να το καταλάβετε. Η δύναμη έρχεται από χαμηλά, βοηθάει πάρα πολύ το κιβώτιο των έξη σχέσεων με την πολύ καλή κλιμάκωση (κοντές οι τρείς πρώτες και μακριές οι υπόλοιπες), βοηθώντας το να κρατάει αποθέματα δύναμης και ροπής σε πολύ μεγάλο φάσμα στροφών. Το επιπλέον βάρος δεν είναι εμπόδιο σε καμία περίπτωση και ειδικά σε προσπεράσεις όπου στην περιοχή 80-110 χ.α.ω. έχετε όση δύναμη χρειάζεστε για την επιτάχυνση ώστε να γίνει η προσπέραση γρήγορα και με ασφάλεια. Όσο για κατανάλωση να υπολογίζετε 3,50 ευρώ για κάθε 100χλμ με την τιμή του φυσικού αερίου να βρίσκεται σήμερα στην Θεσσαλονίκη στα 0,95 ευρώ το κιλό. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ένα κιλού φυσικού αερίου ισοδυναμεί με 1,5 λίτρο πετρέλαιο και δύο λίτρα βενζίνης. 

Ένα πρατήριο φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη,
ενώ σύντομα θα υπάρξει και ένα ακόμη

Το μόνο πρόβλημα

Επειδή είναι το δεύτερο αυτοκίνητο διπλού καυσίμου που δοκιμάζουμε έχουμε πειστεί πλέον για την πολύ μεγάλη οικονομία που παρέχουν χωρίς να αποβαίνει εις βάρος των επιδόσεων ή και των χώρων ακόμη τηρουμένων των αναλογιών. Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει προς το παρόν είναι τα πολύ λίγα έως ελάχιστα πρατήρια για ανεφοδιασμό αερίου. Στην Θεσσαλονίκη υπάρχει ένα και ετοιμάζεται άλλο ένα ενώ δεν υπάρχει κανένα στην Βόρεια Ελλάδα και πάλι προς το παρόν διότι υπάρχει πρόγραμμα αύξησης των πρατηρίων. Αυτό όμως συνεπάγεται και αύξηση των αυτοκινήτων διπλού καυσίμου στο δρόμο ώστε να υπάρχει κίνητρο. Προσωπικά πιστεύω ότι θα προχωρήσει η διαδικασία και μέχρι τότε σας προτρέπουμε να κλείσετε ένα ραντεβού για δοκιμαστική οδήγηση. Να κλείσουμε με το δια ταύτα που είναι η τιμή του και είναι 19.000 ευρώ με το κλειδί στο χέρι και σημειώστε χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Επιμένουμε να το οδηγήσετε

• Οικονομία                                                       
                                          • Χώρος αποσκευών
• Κατανάλωση – αυτονομία
• Τιμή κτήσης
• Οδική συμπεριφορά
• Ποιότητα κύλισης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1400 κ.εκ.  TSi
Ίπποι                   110
Τελική ταχύτητα       194 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10,4’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        4 kg / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       94 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά
Στα ίδια υψηλά επίπεδα η οδική του συμπεριφορά
Χαίρεσαι οδήγηση, χωρίς να σκέφτεσαι την κατανάλωση
Διακρίνεται στα αριστερά ο δείκτης για το φυσικό αέριο
«Κλέβει» χώρο από το πορτ μπαγκάζ, αλλά πρόκειται για πολύ μικρή υποχώρηση στα όσα μας προσφέρει

Απάντηση