PEUGEOT 308 1.6 e-HDI: H ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΑ

Δείχνει και είναι καινούριο ειδικά στο εμπρός μέρος

Μετά από μία σχετική περίοδο ηρεμίας, σε ότι είχε να κάνει με την σχεδιαστική της φιλοσοφία, η Peugeot δείχνει να επανέρχεται δριμύτερη και κυρίως ανανεωμένη σε ότι έχει να κάνει με τις απόψεις της σχετικά με την εικόνα των αυτοκινήτων της. Το πρώτο δείγμα αποτυπώνεται στο ολοκαίνουριο 308 που είναι και το αντικείμενο της σημερινής μας δοκιμής. Νέα σχεδιαστική ταυτότητα, φρέσκια αντίληψη στο εσωτερικού και ο εκπρόσωπος της Γαλλικής εταιρίας σε μία από τις δυσκολότερες κατηγορίας, αν όχι η δυσκολότερη, καλείται να τα βγάλει πέρα με ένα εξαιρετικά δύσκολο ανταγωνισμό, προσπαθώντας να διεκδικήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από τη μεγάλη πίτα του 35% των Ευρωπαϊκών πωλήσεων της κατηγορίας. Μεγάλος σύμμαχος στη προσπάθεια αυτή αποτελεί αναμφίβολα ο επίζηλος τίτλος του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2015 που φέρνει μαζί του. Πάμε όμως να το γνωρίσουμε μαζί. 

Με σαφείς επιρροές από το παρελθόν του το πλαϊνό κομμάτι

Κρατώντας ισορροπίες
Η δημιουργία ή καλύτερα η μετάβαση σε μία νέα σχεδιαστική ταυτότητα και αντίληψη, καλό είναι να γίνεται σταδιακά προκειμένου αφενός διότι το απότομο κόψιμο των δεσμών με το παρελθόν συνήθως δεν είναι καλό, αφετέρου διότι οι καταναλωτές χρειάζονται πάντα κάποιο χρονικό διάστημα εξοικείωσης με κάθε τι καινούριο. Αυτό φαίνεται πως το συμμερίζονται απόλυτα οι άνθρωποι της Γαλλικής εταιρίας και έτσι προχώρησαν στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που ναι μεν φωνάζει από μακριά πως είναι καινούριο και φρέσκο, δεν αποποιείται ωστόσο πλήρως το σχεδιαστικό του παρελθόν. Τα καλά νέα για το καινούριο 308 ξεκινούν από το γεγονός πώς η κατασκευή του στηρίζεται σε μία εντελώς νέα πλατφόρμα, με αποτέλεσμα αφενός τη δυνατότητα τοποθέτησης των τροχών στις άκρες του αμαξώματος, αφετέρου τη μείωση του βάρους κατά 140 ολόκληρα κιλά, κάτι που σημαίνει πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν ξεπερνάει τα 1165 κιλά, με πλουσιότερο εξοπλισμό αλλά και πολύ υψηλότερη ακαμψία σε σχέση με τον προκάτοχό του. 

Σύγχρονο πίσω μέρος με τα φώτα να αγκαλιάζουν το αμάξωμα

Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4.253 μέτρα, πλάτος 1.804 και ύψος 1.472 μέτρα με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα  2.620. Οι μαζεμένες διαστάσεις για την κατηγορία και η αεροδυναμική προσοχή της Peugeot, συνδυάζονται και από ένα κομψά δυναμικό στιλ που γοητεύει μεν αλλά χωρίς να υπερβάλει. Μπροστά το νέο πρόσωπο αποτυπώνεται σε premium εκτέλεση τουλάχιστον στην πλούσια έκδοση Allure της δοκιμής. Πληθωρικά χρώμια και πολυκατοπτρικοί προβολείς LED χαρακτηρίζουν το μοντέρνο ύφος σχεδίασης ενώ πίσω η εικόνα είναι επίσης δυναμική, αλλά λιγότερο εκδηλωτική. Ο στόχος της Peugeot για ένα αυτοκίνητο που ναι μεν είναι και δείχνει καινούριο, χωρις από την άλλη να αφήνει ολοκληρωτικά πίσω το σχεδιαστικό του παρελθόν, μπορούμε να πούμε ότι επιτεύχθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία. 

Εντελώς νέα άποψη στο εσωτερικό.
Καλή εργονομία, αλλά σχεδόν πλήρης απουσία χώρων για μικροαντικείμενα

Πλήρης η ρήξη με το παρελθόν
Και αν στο εξωτερικό του σχήμα έγιναν προσπάθειες να κρατηθούν κάποιες ισορροπίες, δεν συνέβη το ίδιο και με το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εδώ η ρήξη με το παρελθόν είναι πλήρης και ολοκληρωτική. Από την αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής μέχρι τους χώρους, με κορύφωση φυσικά το αισθητικό αλλά και λειτουργικό κομμάτι. Τα υλικά είναι μαλακά τουλάχιστον στο επάνω τμήμα του ταμπλό, η συναρμολόγηση αναβαθμισμένη συνολικά και το επίπεδο εξοπλισμού πλούσιο, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας. Το μικρό καλαίσθητο τιμόνι προέρχεται ως άποψη από το 208, ενώ αυτό που κυριαρχεί στο εσωτερικό είναι η σχεδόν 10άρα έγχρωμη οθόνη αφής για όλες τις λειτουργίες (κλιματισμός, πληροφορίες σχετικές με το αυτοκίνητο, multimedia, ήχος, πλοήγηση) και φυσικά ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων. Μπορεί στην αρχή να νομίζετε πως η χρήση της οθόνης είναι δύσκολη, αλλά στη πορεία θα διαπιστώσετε πως είναι εξαιρετικά εύκολη. 

Ικανοποιητικοί οι χώροι και για τους πίσω επιβάτες

Στον τελευταίο η ιδιαιτερότητα του ανάποδου στροφόμετρου επιλέχτηκε για λιγότερο κρυφτό του τιμονιού με τις ενδείξεις αλλά θέλει εξοικείωση, ενώ εργονομικά διαπιστώνεις ότι τα όργανα είναι κομματάκι ψηλότερα από ένα 208 και όλα τα υπόλοιπα στις σωστές θέσεις. Εκτός από τις ποτηροθήκες που ψάχνεις να βρεις και περιορίζεσαι σε μια πτυσσόμενη, στο εσωτερικό του ρηχού χώρου πίσω από το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σε χώρους για μικροαντικείμενα δεν διαπρέπει, ενώ οι χώροι επιβατών είναι στα πλαίσια που ορίζει η κατηγορία. Μπροστά επικρατεί ευρυχωρία αλλά και πίσω με δυο ενήλικες η κατάσταση είναι επίσης καλή, ενώ ο μεσαίος θα βολευτεί μεν, αλλά θα γκρινιάξει δε αν η μετακίνηση διαρκέσει αρκετές ώρες. Όσο για τα 420 λίτρα του χώρου των αποσκευών, αυτά δεν θα αφήσουν κανέναν και κυρίως καμία, παραπονεμένο. 

Πολιτισμένος με πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας
και κυρίως οικονομικός

Γνώριμο μέγεθος
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων με τους 115 ίππους και τα 27 κιλά ροπής είναι γνώριμος για τις υψηλές δυνατότητες που έχει. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, του οποίου η κλιμάκωση βοηθάει σημαντικά στην ανάδειξη των αρετών του, ενώ την αίσθηση θα την θέλαμε λίγο πιο σφιχτή. Η λειτουργία του είναι ιδιαιτέρως πολιτισμένη καθώς δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου, ενώ ακόμη καλύτερη είναι η λειτουργία του συστήματος start &stop το οποίο με τον τρόπο που είναι ρυθμισμένο πραγματικά βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης και μάλιστα χωρίς να προβληματίζει στο ελάχιστο τον οδηγό. Και μιας και αναφερθήκαμε στη κατανάλωση να πούμε ότι αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 5.5 λίτρα γα κάθε 100 χιλιόμετρα και μόνο όταν αποφασίσαμε να το «γλεντήσουμε» ανέβηκε και βρέθηκε στη περιοχή των επτά λίτρων. 

420 λίτρα είναι μία εξαιρετική τιμή για την κατηγορία

Το χαίρεσαι
Η αγορά ενός αυτοκινήτου σήμερα είναι πιο σημαντική από κάθε άλλη φορά. Αυτό διότι αφενός το αυτοκίνητο πρέπει να ικανοποιεί το σύνολο των αναγκών μας, αφετέρου διότι η απόκτηση του ισοδυναμεί με την απόκτηση μίας μεζονέτας πριν από μερικά χρόνια. Το Peugeot 308 είναι ένα από τα μοντέλα εκείνα που χαίρεσαι καταρχήν να το οδηγείς. Ήσυχο και άνετο στα οικογενειακά ταξίδια, προβλέψιμο και με ευχάριστη συμπεριφορά στις μοναχικές περιπλανήσεις, οικονομικό στα θέλω της κατανάλωσης και των παγίων εξόδων του, όμορφο ως προς την εμφάνιση, σύγχρονο σε ότι έχει να κάνει με τον εσωτερικό του κόσμο. 

Θα «βολέψουν» σχεδόν κάθε σωματότυπο

Ο ενθουσιώδης οδηγός δεν θα διστάσει να απολαύσει στους ρυθμούς που θέλει την οδήγηση, καθώς τιμόνι αμάξωμα και αναρτήσεις πληροφορούν και συνεργάζονται άψογα, με τον κινητήρα να ακολουθεί κατά πόδας. Όταν ο ρυθμός ξεπεράσει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ο οδηγός θα διαπιστώσει κάποια τάση υποστροφής, αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να τονίσουμε πως δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξης του. Τα φρένα βρίσκονται στο ίδιο υψηλό επίπεδο με το υπόλοιπο σύνολο καθώς παρουσιάζουν πολύ καλή αίσθηση και ακόμη υψηλότερη αντοχή στη σκληρή χρήση. Τα 20270 Ευρώ που κοστίζει με απόσυρση και bonus η πραγματικά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, είναι μία πολύ καλή τιμή για τα όσα μπορεί και προσφέρει το Peugeot 308.

• Εμφάνιση μέσα έξω                                                 
                                      • Αίσθηση κιβωτίου
• Απόδοση κινητήρα – Κατανάλωση     
• Θήκες για μικροαντικείμενα
• Ποιότητα κύλισης
• Εξοπλισμός
• Τιμή
• Χώρος αποσκευών
• Οδική συμπεριφορά

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ.  turbodiesel
Ίπποι                   115
Τελική ταχύτητα       194 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10,2’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5,5 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       98 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Σωτήρη Βουτσελά

Θέλει λίγο χρόνο εξοικείωσης από τους μεγάλους σε ηλικία, αλλά στη συνέχεια αποδεικνύεται «παιχνιδάκι»
Πολύ όμορφη στιλιστική λεπτομέρεια
Συμβάλλουν και αυτοί στη συνολικά θετική εικόνα για το εξωτερικό
Τη νύχτα δείχνουν ακόμη καλύτερα
Αγκαλιάζουν αλλά και ομορφαίνουν το αμάξωμα
Ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό της πλούσιας έκδοσης της δοκιμής μας

Απάντηση