HYUNDAI i10 1.2: ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ

Πλήρης εξευρωπαϊσμός

Ο τίτλος δεν αναφέρεται μόνο στο συγκεκριμένο μοντέλο της δοκιμής μας με το οποίο θα ασχοληθούμε στην συνέχεια, αλλά σε όλη την εταιρία η οποία ειδικά από τότε που απέκτησε ευρωπαϊκό διαβατήριο όχι μόνο με εργοστάσιο παραγωγής αλλά, ακόμη σημαντικότερο, κέντρα σχεδίασης και έρευνας και εξέλιξης στην Ευρώπη, μεταμορφώθηκε ολοκληρωτικά προς το καλύτερο. Έτσι, το νέο i10 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση και στην δεύτερη πλέον γενιά του έρχεται να αντιπαρατεθεί στα ίσια στον πολύ δύσκολο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Παρουσιάστηκε το 2007 ως αντικαταστάτης του Atos και μετά από ένα face lift το 2011, έρχεται τώρα η δεύτερη γενιά που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Ευρώπη.

Αισθητά μεγαλύτερο το μήκος του

«Μεγάλο» παρουσιαστικό
Ο κανόνας των τελευταίων ετών είναι ότι «τα μικρά μεγαλώνουν» που σημαίνει ότι οι αντικαταστάτες είναι μεγαλύτεροι σε διαστάσεις από τους προκατόχους και είναι μία από τις απαιτήσεις των αγοραστών στις έρευνες που προηγούνται κάθε νέου προγράμματος. Το νέο i10 λοιπόν είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά οκτώ εκατοστά φθάνοντας στο συνολικό 3,67 μέτρα, φαρδύτερο κατά 6,5 εκατοστά και είναι τώρα 1,66 μέτρα αλλά είναι και πιο χαμηλό κατά τέσσερα εκατοστά, επίσης ζητούμενο για τους αγοραστές καθώς η άνεση και η ευρυχωρία του εσωτερικού δεν προέρχεται πια από το ύψος αλλά από την καλύτερη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου από τους σχεδιαστές.

Προσοχή στη λεπτομέρεια
και στη καλαισθησία

Πέρα όμως από τις διαστάσεις υπάρχει  πάντα και η αισθητική και στον τομέα αυτόν έγινε εξαιρετική δουλειά. Αρμονικότητα στις αναλογίες, αρκούντως μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τονισμένα χαρακτηριστικά είναι τα πρώτα που παρατηρεί κανείς για να ακολουθήσει η δυναμική που βγάζει από την εξάγωνη εντυπωσιακή κεντρική μάσκα, τα μεγάλα φώτα με τις όμορφες θέσεις που φιλοξενούν τους προβολείς ομίχλης, οι μεγάλοι καθρέφτες με τα ενσωματωμένα φλάς και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών. Όμορφη και η γραμμή της οροφής που χαμηλώνει προς το πίσω μέρος το οποίο καταλήγει στον μεγάλο προφυλακτήρα που φθάνει μέχρι χαμηλά. Ένα από τα ομορφότερα σχήματα της κατηγορίας.

Αρέσει το εσωτερικό
Οι καλές εντυπώσεις συνεχίζονται και στο εσωτερικό και μάλιστα αμέσως μόλις ανοίξετε την πόρτα με την διχρωμία στα καθίσματα και το ταμπλό που δίνουν έναν ευχάριστο τόνο. Χώροι αρκετοί για τέσσερις επιβάτες με σωστά σχεδιασμένα καθίσματα που δεν θα κουράσουν σε ένα μεσαίο ταξίδι και αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα. Μεγάλωσε και ο χώρος αποσκευών στα 252 λίτρα που βρίσκεται πια στην κορυφή της κατηγορίας ενώ οι πόρτες ανοίγουν με μεγάλο πλάτος διευκολύνοντας την πρόσβαση. Πολύ καλή και η θέση οδήγησης, με μεγάλο πίνακα οργάνων και οθόνη με ενδείξεις ταξιδίου ενώ χειριστήρια και διακόπτες βρίσκονται στη σωστή θέση. 

Ιδιαίτερα αναβαθμισμένο το εσωτερικό του

Πλούσιος και ο εξοπλισμός, στην έκδοση Comfort της δοκιμής μας, άνεσης και ασφάλειας με έξη αερόσακους, ABS και ESP, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, αιρκοντίσιον, ηχοσύστημα με Bluetooth ,θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control. Μείναμε όμως με την απορία. Σε τέτοιο εξοπλισμό που βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας, γιατί έχει χειροκίνητους καθρέφτες; Εξαιρετική τέλος και η συνολική ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της συναρμογής.

Παραπάνω από επαρκής για τις διαστάσεις και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Η κατανάλωσή του ωστόσο είναι τσιμπημένη

Ικανή δύναμη
Ο 1200άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 87 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή 121 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Ένα εξαιρετικό σύνολο, αθόρυβο στην λειτουργία του και ικανότατο σε δύναμη και ροπή. Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω ενώ στα φρένα υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί πίσω. Φυσικά παρούσες και οι ηλεκτρονικές βοήθειες όπως ABS, ESP, συγκράτηση σε ανηφόρα αλλά λείπει το start-stop που θα βοηθούσε και στην κατανάλωση.

Απροβλημάτιστη η συμπεριφορά του για την κατηγορία και όχι μόνο

«Μεγάλο» στο δρόμο
Ταξιδεύοντας διατηρεί τα χαρακτηριστικά αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας τόσο σε άνεση όσο και σε οδική συμπεριφορά. Οδηγός και επιβάτες δεν θα κουραστούν σε διαδρομές μεσαίων αποστάσεων, ο κινητήρας λειτουργεί αθόρυβα ενώ στο εσωτερικό δεν φθάνουν και εξωτερικοί θόρυβοι χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση. Ο κινητήρας μπορεί να κρατάει υψηλές ταχύτητες χωρίς σημεία κόπωσης, οι αναρτήσεις είναι όσο πρέπει μαλακές ενώ και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω λειτουργεί πολύ καλά, έχοντας πάντα στο μυαλό μας την κατηγορία στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο και δεν θελήσουμε να το πιέσουμε άνευ λόγου. 

Πολύ όμορφο

Πολύ καλά και τα φρένα του που δοκιμάσαμε κατεβαίνοντας τον Χολομώντα (για όσους γνωρίζουν) ενώ πολύ καλή αίσθηση έχει το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων με την κάπως αραιή κλιμάκωση. Εύκολο και πρακτικό και στην κίνηση της πόλης λόγω των κόμπακτ διαστάσεων που σας βοηθούν να παρκάρετε εύκολα ενώ η αμεσότητα του τιμονιού και η γενική ευκολία χειρισμών αποδεικνύονται καλοί βοηθοί. Μοναδική μας ένσταση η κατανάλωση η οποία με οικονομική οδήγηση κυμάνθηκε στα 5.0-5.5 λίτρα/100 χλμ στην διάρκεια της δοκιμής.

Συνολικά εξαιρετικό
Πραγματικά με την δεύτερη γενιά του i10, η Hyundai βάζει υποψηφιότητα να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία στην ευρωπαϊκή αγορά καθώς προσφέρει ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, συνολικά αλλά και σε κάθε τομέα, που οδηγώντας το θα διαπιστώσετε ότι έχει χαρακτηριστικά αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Εάν σε αυτά προσθέσετε την τιμή του που ξεκινάει από τις 10.200 ευρώ και την πενταετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, θα έλθετε πιο κοντά στην απόκτησή του.

• Ποιότητα κατασκευής                                           
                         • Αραιή κλιμάκωση κιβωτίου
• Κινητήρας                         
• Χειροκίνητοι εξωτερικοί καθρέφτες
• Οδική συμπεριφορά
• Εξοπλισμός
• Ηχομόνωση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1248 κ.εκ.  τετρακύλινδρος
Ίπποι                   87
Τελική ταχύτητα       171 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     12,3’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5,3 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       114 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      102,6 
Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Η αύξηση του μήκους είχε θετική επίπτωση στο διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες
Τα 252 λίτρα είναι μία άκρως ικανοποιητική τιμή για την κατηγορία
Αρκούντως αναπαυτικά για μεσαίες αποστάσεις

Απάντηση