VW POLO 1.4 TDI: ΙΔΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΝΕΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

Σοβαρή εμφάνιση με εμφανείς ομοιότητες με το μεγαλύτερο Golf

Oμάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις, απλώς την εκσυγχρονίζεις εκεί όπου χρειάζεται προκειμένου να συνεχίσει να είναι στην κορυφή. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι άνθρωποι της VW καθώς οι πάνω από 14 εκατομμύρια πωλήσεις του Polo, το καθιστούν αυτομάτως ως ένα από τα εμπορικότερα μοντέλα της κατηγορίας. Βεβαίως αυτό σημαίνει και μεγάλη ευθύνη όταν έρθει η ώρα της αντικατάστασης, καθώς ναι μεν η συνταγή μπορεί να είναι γνωστή, τα συστατικά της ωστόσο οφείλουν κάθε φορά να είναι διαφορετικά προκειμένου να υπάρχει η απαιτούμενη εξέλιξη. Και στο νέο Polo τα στοιχεία που το διαφοροποιούν από το προηγούμενο είναι πολλά και εξόχως σημαντικά όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια. 

Πολύ μικρή η αύξηση του μήκος (δύο χιλιοστά)

Με χαρακτηριστική φιλοσοφία VW
Οι αντιδράσεις όσων αντικρίζουν για πρώτη φορά το νέο Polo είναι συγκεκριμένες δύο. Η πρώτη είναι να το μπερδέψουν με το Golf και η δεύτερη να αναρωτηθούν ποιες είναι οι αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο. Η αλήθεια είναι πως οι ομοιότητες με το Golf είναι πραγματικά πολλές, ενώ η συνολική σχεδιαστική του φιλοσοφία φωνάζει από μακριά VW. Λίγες αλλαγές και διατήρηση της ταυτότητας, χωρίς ακρότητες και εντάσεις. Ανασχεδιασμός των φώτων τόσο εμπρός όσο και πίσω, μικρότεροι και πιο αεροδυναμικοί καθρέπτες, διαφορετικές ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών στην έκδοση Highline της δοκιμής και ελάχιστη αύξηση κατά δύο χιλιοστά στο μήκος, είναι οι αλλαγές της εξωτερικής εικόνας του ανανεωμένου Polo. 

Ανασχεδιασμένα και τα πίσω φώτα,
διατηρώντας ωστόσο τη ταυτότητα αναλλοίωτη

Βεβαίως ίδια σχεδιαστική λογική επικρατεί και στο εσωτερικό, όπου η σοβαρότητα ξεχειλίζει από παντού, από την εικόνα μέχρι τα χρώματα και το γενικό στιλ της καμπίνας. Μίας καμπίνας με πολύ καλούς χώρους για τέσσερα άτομα και με πολύ προσεγμένη ποιότητα υλικών και κατασκευής. Στα θετικά καταγράφεται η άνεση αλλά και η στήριξη που προσφέρει το κάθισμα στον οδηγό, ο οποίος είναι σίγουρο ότι θα βρεί την ιδανική θέση οδήγησης ανεξαρτήτως σωματότυπου. Ο ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων διαθέτει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, ο οποίος μπορεί να τις διαχειριστεί από το τιμόνι το οποίο και αυτό ακολουθεί τη λογική του Golf τόσο σε εμφάνιση όσο και σε λειτουργίες μέσω των διακοπτών που φιλοξενεί. Η μεγάλη οθόνη αφής των 5.7’’ φιλοξενεί το νέο σύστημα infotainment που η VW ονομάζει Composition Colour. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τον χώρο των αποσκευών, τα 280 λίτρα μπορεί να μην το φέρνουν στη κορυφή της κατηγορίας, αλλά ικανοποιούν τις μεταφορικές ανάγκες.

Η αίσθηση στο δρόμο είναι ότι πρόκειται για μοντέλο
μεγαλύτερης κατηγορίας

Η σημαντικότερη αλλαγή συστατικού
Η σημαντικότερη αλλαγή του ανανεωμένου Polo έχει να κάνει με την τοποθέτηση του ολοκαίνουριο τρικύλινδρου πετρελαιοκινητήρα των 1400 κυβικών ο οποίος αντικαθιστά τόσο τον 1.2 όσο και τον 1.6. Το νέο μηχανικό σύνολο προς το παρόν διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 75 και 90 ίππους, ενώ σύντομα θα υπάρξει και εκδοχή με 105 άλογα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση με τους 90 ίππους. Ξεκινώντας από τον ήχο, να πούμε πως αυτός είναι αισθητός έξω από το αυτοκίνητο, αλλά μέσα δεν ακούγεται καθόλου λόγω της εξαιρετικής δουλειάς που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης. Και μπορεί οι 90 ίπποι να μην εντυπωσιάζουν, τα 23.5 κιλά της ροπής όμως ενθουσιάζουν καθώς αποτελούν τη καλύτερη τιμή της κατηγορίας. Το μηχανικό κιβώτιο των πέντε ταχυτήτων διαθέτει αρκετά μακριές σχέσεις, με αποτέλεσμα αφενός πολλές φορές να χρειάζεται να κατεβάσεις ταχύτητα, αφετέρου όταν κινείσαι εντός πόλης και οι στροφές πέσουν από τις 1000 να σβήνει ο κινητήρας. Μία έκτη με ανάλογο «κόντεμα» των υπολοίπων θα βοηθούσε σημαντικά.  Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι καινούριο και διαθέτει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση. 

Πολύ σημαντική δουλειά έγινε στον τομέα της ηχομόνωσης
και της ποιότητας κύλισης

Με γνώμονα την άνεση
Ανέκαθεν το VW Polo ήταν ένα αυτοκίνητο με σαφή προσανατολισμό στην άνεση και πολύ λιγότερο στην σπορτίφ οδηγική συμπεριφορά. Αυτό ισχύει και στην ανανεωμένη του εκδοχή, η οποία μάλιστα στο δρόμο σου παρέχει την αίσθηση πως πρόκειται για αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η υψηλή ποιότητα κύλισης, η πολύ προσεγμένη ηχομόνωση και η μαλακή ανάρτηση το καθιστούν ικανό για πολύωρα ταξίδια, χωρίς να κουράσει οδηγό και επιβάτες. Και αυτό το βιώσαμε όταν μετά το οδηγήσαμε από Αθήνα – Θεσσαλονίκη κυριολεκτικά απνευστί χωρίς καμία απολύτως στάση και όταν φτάσαμε στον προορισμό μας, ήμασταν σε πολύ καλή κατάσταση.  Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο άνετο, χωρίς άτσαλες και απρόβλεπτες αντιδράσεις στη γρήγορη οδήγηση. Η ροπή του κινητήρα σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς σβέλτα χωρίς να αυξήσεις την κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε γύρω από τα 5.6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, βοηθούμενη και από το πολύ καλό σύστημα start & stop. Τα φρένα προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση αλλά και απόδοση ενώ δείχνουν πως μπορούν να αντέξουν και στη σκληρή χρήση, ανάλογη φυσικά με τον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Ο τρικύλινδρος στην έκδοση με τους 90 ίππους
εντυπωσιάζει με τα 23.5 κιλά ροπής που διαθέτει

Στο ταμείο
Οι άνθρωποι της VW κατάφεραν και πάλι να κάνουν αυτό που ξέρουν πολύ καλά. Αν κρατήσουν αναλλοίωτη τη ταυτότητα και τη φιλοσοφία του Polo και να επέμβουν σε εκείνα τα σημεία που είναι σε θέση να το ανανεώσουν και να το εκσυγχρονίσουν, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο από κάθε άποψη αυτοκίνητο για την κατηγορία. Βέβαια η απόκτησή του έχει και το ανάλογο κόστος, καθώς τα 15480 Ευρώ από τα οποία ξεκινά η βασική έκδοση του Polo με τον κινητήρα των 1.4 λίτρων πετρελαίου, καθώς και τα 17620 Ευρώ της πλούσια ομολογουμένως έκδοσης Highline της δοκιμής μας, είναι αρκετά χρήματα για αυτοκίνητο της κατηγορίας. Πόσο το οποίο ωστόσο αξίζει καθώς η αίσθηση που συνολικά προσφέρει το νέο Polo είναι πως πρόκειται για αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας

• Ποιότητα εσωτερικού                                           
               • Πεντάρι κιβώτιο με αραιές σχέσεις
• Άνεση στο ταξίδι – ηχομόνωση                         
• Τιμή
• Ροπή κινητήρα
• Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
• Εξοπλισμός

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1400 κ.εκ.  τρικύλινδρος diesel
Ίπποι                   90
Τελική ταχύτητα       184 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10,9’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5,6 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       88 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Σωτήρη Βουτσελά

Συντηρητική σχεδίαση με έμφαση στη ποιότητα και την εργονομία
Τα 280 λίτρα είναι ικανοποιητικά αλλά όχι κορυφαία
Πολύ καλά τόσο σε άνεση όσο και πλευρική στήριξη τα εμπρός καθίσματα
Η έκδοση Highline διαθέτει και όμορφες σε σχεδίαση 15άρες ζάντες

Απάντηση