VW ECO UP: ΓΙΑ 34 ΗΜΕΡΕΣ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Ένα αυτοκίνητο πραγματικό λουλούδι

Ήταν μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίοδος η συμβίωση μαζί του, τόσο δημοσιογραφικά αφού πρόκειται για νέα τεχνολογία (για την χώρα μας τουλάχιστον αφού στην υπόλοιπη Ευρώπη υπάρχει και αναπτύσσεται εδώ και αρκετά χρόνια με πρώτη την Ιταλία) όσο και σαν οδηγική εμπειρία. Ο λόγος για το VW ECO-UP δηλαδή το UP διπλού καυσίμου, βενζίνη και φυσικό αέριο, με το οποίο ζήσαμε μαζί για 34 ημέρες.

Είναι όμοια και όμως διαφέρουν
Δεν υπάρχουν διαφορές με τα συμβατικά UP εκτός από την «επισήμανση» πίσω by fysikon που δείχνει περί τίνος πρόκειται. Αν με ρωτήσουν θα προτιμούσα κάτι στα ελληνικά που πιστεύω ότι θα βοηθούσε περισσότερο στην αναγνώριση καθώς πολλοί από όσους μας ρώτησαν στην διάρκεια που το είχαμε, το μπέρδευαν με το υγραέριο και όταν τους διευκρινίζαμε ότι είναι με φυσικό αέριο ήθελαν να μάθουν περισσότερα. Πόσα όμως μπορείς να πείς στον χρόνο που κρατάει ένα φανάρι;  Οι χώροι είναι απολύτως όμοιοι και αυτό σημαίνει ότι δεν θα κουραστούν τέσσερις επιβάτες ακόμη και για ένα μεσαίο ταξίδι ενώ η μόνη «απώλεια» αναφέρεται στο χώρο αποσκευών που είναι μικρότερος κατά 38 λίτρα, έχοντας τώρα 213 λίτρα που παραμένει πάρα πολύ καλή τιμή για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Αυτά για τις εξωτερικές διαφορές και αφού είναι και μέσα το ίδιο, ας προχωρήσουμε στα…

Ενδότερα
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός τρικύλινδρος βενζίνης του ενός λίτρου με τα 68 άλογα που δέχεται δύο καύσιμα (βενζίνη και φυσικό αέριο) και ως εκ τούτου έχει δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για την βενζίνη με χωρητικότητα 10 λίτρων και δύο για το φυσικό αέριο συνολικής χωρητικότητας περίπου 10,5 κιλών. Να διευκρινίσουμε ότι το φυσικό αέριο πουλιέται σε κιλά και ότι όλα τα αντίστοιχα αυτοκίνητα έχουν δύο δεξαμενές. Που βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου. Η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται με το καύσιμο που υπάρχει, που σημαίνει ότι εάν υπάρχει φυσικό αέριο ξεκινάει με αυτό και εάν τελειώσει εν κινήσει τότε γυρνάει στην βενζίνη αυτόματα χωρίς να γίνει αντιληπτό από τον οδηγό. Άλλωστε και ο δείκτης είναι κοινός και εκεί που τελειώνει η ένδειξη του αέριου αρχίζει η ένδειξη της βενζίνης και αλλάζει φυσικά και η ένδειξη για το πόσα χιλιόμετρα έχετε ακόμη καύσιμο στην πρόσθετη οθόνη. 

Πολύ καλό στον δρόμο, τηρουμένων των αναλογιών
της κατηγορίας στην οποία ανήκει

Στην καθημερινή και όχι μόνο
Στην διάρκεια της δοκιμής θελήσαμε να το οδηγήσουμε σχεδόν αποκλειστικά με φυσικό αέριο, αφού αυτός ήταν ο σκοπός αλλά και ο λόγος για τον οποίο κάποιος θα δώσει το επιπλέον ποσό για την αγορά του. Έτσι αφήσαμε πολύ λίγη βενζίνη (δια πάν ενδεχόμενο που λέμε) και γραμμή για τον σταθμό ανεφοδιασμού, που είναι μόνο ένας για την Θεσσαλονίκη και είναι μακριά όχι μόνο από το σπίτι μου αλλά γενικώς μακριά, αφού βρίσκεται κοντά στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Είναι πρατήριο που ανήκει στο δίκτυο της ΕΚΟ η οποία βρίσκεται σε φάση επέκτασης του δικτύου και έχει ήδη ανακοινώσει την λειτουργία μέχρι το τέλος του χρόνου ενός ακόμη σταθμού στα δυτικά της πόλης. Εδώ πρόκειται για κύκλο χωρίς τέλος αφού το ποσό που απαιτείται για την εγκατάσταση σταθμού φυσικού αερίου από ιδιώτη είναι μεγάλο (περίπου 300.000 ευρώ) οπότε απαγορευτικό, άρα μένει στις εταιρίες που έχουν την οικονομική δυνατότητα. Και εκεί όμως υπάρχει θέμα καθώς τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι ελάχιστα τουλάχιστον για μία επένδυση αυτού του ύψους. Βέβαια η κατάσταση αλλάζει αφού ήδη η VW έχει ήδη έξη μοντέλα στην γκάμα της (επιβατικά και επαγγελματικά) αλλά και άλλες εταιρίες έχουν αντίστοιχα μοντέλα. 

Φθάνω λοιπόν στο πρατήριο και βλέποντας την τιμή (0,97 ευρώ το κιλό) κάνω κάτι που σπάνια το έκανα ακόμη και στις καλές εποχές. Μόλις σταματάω μπροστά στην αντλία φωνάζω «γέμισέ το». Η διαδικασία διαρκεί ελάχιστα λεπτά και πληρώνοντας τελικά περίπου 10 ευρώ, βγαίνω στο δρόμο και η ένδειξη στην οθόνη γράφει ότι έχω καύσιμο για 310 χιλιόμετρα. Ξεκινάω για μία διαδρομή 160 χιλιομέτρων προς την Χαλκιδική και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 2,9-3,0 κιλά/ανα 100 χιλιόμετρα με ταχύτητες μέχρι 120 χ.α.ω. και με τρείς επιβάτες που είχαν και κάποιες αποσκευές. Αυτή τη κατανάλωση διατηρεί και στην κίνηση της πόλης (λίγο έως πολύ) που σημαίνει ότι ισχύει απολύτως (από τις σπάνιες φορές) η τιμή που δίνει ο κατασκευαστής. Δηλαδή για να το κάνουμε λιανά με περίπου 10 ευρώ θα κάνετε περίπου 300 χιλιόμετρα.

Επιτρέψτε μου τώρα και επειδή είχα ακούσει και είχα διαβάσει διάφορα περί μείωσης της δύναμης, να γράψω και την δική μου άποψη ύστερα από πολλά χιλιόμετρα μικτής οδήγησης όχι μόνο εντός και εκτός πόλης αλλά είτε μόνος μου είτε με πλήρες φορτίο. Αρχικά δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι είναι βαρύτερο κατά 80 περίπου κιλά σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και την μείωση της δύναμης θα την καταλάβετε μόνο στην διάρκεια μίας προσπέρασης και ιδιαίτερα αν έχετε επιβάτες. Η τελική του βρίσκεται στα 164 χ.α.ω. και έρχεται εύκολα, σκεπτόμενοι πάντα την κατηγορία στην οποία ανήκει. Άλλωστε από ένα αυτοκίνητο 1.000 κυβικών και 68 ίππων από ατμοσφαιρικό κινητήρα, τι περισσότερο θα περιμένατε ακόμη και αν ήταν μόνο βενζίνης; Λογική χρειάζεται και όχι περίεργες μετρήσεις και για να κλείσω,  αν θέλετε το παραπάνω υπάρχει και το Golf και το Passat!

Ο αποχωρισμός ήταν αρκετά στενάχωρος!

Κλείνοντας
Προσωπικά; Έμεινα ικανοποιημένος σε βαθμό που στενοχωρήθηκα όταν το παρέδωσα. Πρόκειται για ένα απολύτως «λογικό» αυτοκίνητο με την έννοια ότι μπορεί να ξαναδώσει την ικανοποίηση της μετακίνησης αλλά και του ταξιδιού χωρίς να σκέφτομαι το κόστος που τώρα μας φυλακίζει και μας αποτρέπει. Ναι δεν υπάρχουν αρκετά πρατήρια και αυτό είναι πρόβλημα. Ναι είναι λίγο ακριβότερο από τα συμβατικά «αδέλφια» του αλλά σκεφθείτε τι σας προσφέρει. Αυτές είναι όντως παράμετροι που ο καθένας τις ζυγίζει διαφορετικά. Σημειώστε όμως ότι δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας, κάτι εξίσου σημαντικό.

Πρόκειται για άριστη επιλογή και αν δεν συνέβαινε κάτι εκτός προγράμματος, θα ήμουν τώρα ευτυχής κάτοχος…


Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Απάντηση