RENAULT MEGANE 1.5 DCi: ΙΚΑΝΟ ΓΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ

Το πρόσφατο φρεσκάρισμά στο οποίο υπεβλήθη,
του ανανέωσε αρκετά την εξωτερική εικόνα

Το Megane έχει περάσει από διάφορα στάδια δοκιμασιών από την ίδια τη Renault μέχρι να καταλήξει σε μία σχεδιαστική ταυτότητα η οποία αφενός θα είναι αποδεκτή από τη πλειονότητα του αγοραστικού κοινού, αφετέρου θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει με αξιώσεις τον ιδιαίτερα σκληρό και έντονο ανταγωνισμό της κατηγορίας. Τώρα πλέον, μετά και την ανανέωση στην οποία υπεβλήθη, είναι σε θέση όχι μόνο να διεκδικήσει τη θέση που του αξίζει, αλλά να προκαλέσει και ανατροπές στη κατηγορία του. Αυτό διότι έχει σημαντικά πλεονεκτήματα τα οποία θα αναλύσουμε στις γραμμές που ακολουθούν. Το σημαντικότερο από αυτά είναι η επώνυμη εκπροσώπηση της μάρκας στη χώρα μας από την TEOREN,  καθώς τα τελευταία χρόνια η εταιρία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη στη χώρα μας, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι πελάτες να είναι από επιφυλακτικοί έως αρνητικοί για τα μοντέλα της Γαλλικής εταιρίας. Αυτό πλέον έχει αλλάξει ριζικά και η αλλαγή αυτή αποτελεί το πρώτο μεγάλο πλεονέκτημα, σε σχέση με το παρελθόν,  όχι μόνο του Megane αλλά όλων των μοντέλων της Renault.

Αρκετά δυναμικό το προφίλ του

Σημειολογικό φρεσκάρισμα
Το πρόσφατο facelift το οποίο έγινε στο Γαλλικό μοντέλο, του προσέδωσε την απαραίτητα φρεσκάδα προκειμένου να προσελκύσει πιο έντονα το αγοραστικό ενδιαφέρον. Η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, όπου η μάσκα άλλαξε τελείως και έγινε πιο σύγχρονη αλλά και σαφώς πιο καλαίσθητη. Διαφορετικά είναι επίσης και τα φωτιστικά σώματα, ενώ και η τοποθέτηση των φώτων ημέρας τύπου LED έδωσε επιπλέον πόντους στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα η σχεδιαστική ταυτότητα και φιλοσοφία του αυτοκινήτου παρέμειναν αναλλοίωτες, καθώς η εικόνα του συνεχίζει και είναι αρκετά σύγχρονη. Χωρίς αλλαγές έμειναν και οι διαστάσεις του,

Με σύγχρονη άποψη το εσωτερικό του

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι σύγχρονη με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να κλέβει τη παράσταση. Η εργονομία χωρίς να προβληματίζει, απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης καθώς στη συνέχεια ο οδηγός θα διαπιστώσει πως ο έλεγχος όλων των λειτουργιών γίνεται εύκολα και απλά. Η ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο, χωρίς ωστόσο να προκαλούν και επιφωνήματα θαυμασμού. Οι χώροι είναι σε θέση να φιλοξενήσουν χωρίς προβλήματα τέσσερα άτομα, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται ο πλούσιος εξοπλισμός αλλά και η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης. Τέλος να πούμε πως ο χώρος των αποσκευών με τα 372 λίτρα χωρητικότητα, είναι υπεραρκετός για το μέγεθος του αυτοκινήτου. 

Εξαιρετικό τόσο σε λειτουργία – απόδοση όσο και σε κατανάλωση

Συγκριτικό πλεονέκτημα 
Το μεγάλο και αδιαμφισβήτητο ατού του αυτοκινήτου, μαζί με την οδική συμπεριφορά όπως θα διαβάσετε πιο κάτω, είναι ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους και τη ροπή των 24 κιλών. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων και χαρακτηρίζεται από μία ιδιαίτερα ραφιναρισμένη και πολιτισμένη λειτουργία. Η ζωηράδα του φαίνεται ήδη από τις 1500 στροφές και είναι παρούσα μέχρι τις 4500 χωρίς μετά να χάνεται τελείως. Άλλωστε δεν υπάρχει και κανένας απολύτως λόγος να «λειτουργείτε» τόσο ψηλά τον κινητήρα, καθώς και η κλιμάκωση του κιβωτίου βοηθάει ώστε να μην βρίσκεστε πουθενά «κρεμασμένοι» από ισχύ. Στα πολύ θετικά παραπάνω χαρακτηριστικά πρέπει να προστεθεί και η κατανάλωση καυσίμου, η οποία σε ρυθμούς φωτογράφησης βρέθηκε  λίγο πιο πάνω από τα έξη λίτρα, ενώ σε σβέλτους ρυθμούς ταξιδιού έπεσε με άνεση κάτω από τα πέντε. Στον τομέα των αναρτήσεων εμπρός υπάρχουν γόνατα Μακφέρσον και πίσω ημιάκαμτος άξονας, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους σε όλους τους τροχούς με τους εμπρός να είναι και αεριζόμενοι.

Ως γνήσιο Renault μπορεί να οδηγηθεί
και με γρήγορους ρυθμούς, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα

Γνήσιο Renault
Όσο κοινότυπο, όσο κλισέ και αν ακούγεται η συμπεριφορά των Γαλλικών στο δρόμο έχει κάτι το διαφορετικό. Και αυτό ισχύει και με το παραπάνω στη περίπτωση του Megane, καθώς το πάτημα του εμπνέει σιγουριά και αυτοπεποίθηση στον οδηγό του σε κάθε κατάσταση. Από τη μία παρουσιάζεται μαλακό και άνετο,  ιδανικό για οικογενειακά ταξίδια και από την άλλη όταν ο οδηγός του το αποφασίσει και το ζητήσει θα διαπιστώσει πως είναι σε θέση να προσφέρει πολλά παραπάνω από αυτά που θα θελήσετε. Μπορεί η αίσθηση από το τιμόνι να μην ακολουθεί το συνδυασμό πλαίσιο αναρτήσεις, αλλά δεν είναι σε θέση να χαλάσει ούτε κατ’ελάχιστο τη συνολική εικόνα. Μία εικόνα η οποία ολοκληρώνεται ιδανικά τόσο από τον κινητήρα όσο και από τα φρένα τα οποία σταματάνε το αυτοκίνητο όπως ακριβώς τους το ζητήσετε, εκεί ακριβώς που θα το θελήσετε ακόμη και αν τους έχετε φερθεί προηγούμενων με πολύ σκληρό τρόπο.  

Το εμπρός μέρος είναι το δυνατό του σημείο

Ανατρεπτικό
Αφού λοιπόν τόσο το ίδιο το Megane όσο και η εκπροσώπηση της Renault στη χώρα μας πέρασαν κυριολεκτικά από 40 και πλέον κύματα, τώρα πια έχουνε βρεί τον βηματισμό τους και δείχνουν πως συνδυαστικά είναι σε θέση να κάνουν την ανατροπή. Αυτό διότι αφενός οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να εμπιστευτούν την εισαγωγική εταιρία και το «βαρύ» όνομα που φέρει, αφετέρου διότι με 17800 Ευρώ που κοστίζει η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Progressive Energy της δοκιμής μας, παίρνετε ένα ολοκληρωμένο και απολαυστικό αυτοκίνητο απ’όλες τις απόψεις.

• Κινητήρας                                                    
                                     • Εμφάνιση πίσω μέρους
• Οδική συμπεριφορά                                  
  
• Εξοπλισμός
• Τιμή
• Κιβώτιο ταχυτήτων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1500 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   110
Τελική ταχύτητα       190 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11,7’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        4,9 λτ. 100 χλμ
Εκπομπές CO2       90 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Σωτήρη Βουτσελά

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πίσω μέρος του
Ικανοποιούν χωρίς να ενθουσιάζουν οι χώροι του
Ευμεγέθης και εύκολος στη φόρτωση
Πολύ όμορφες ενώ δείχνουν κίνηση ακόμη και σταματημένες

Απάντηση