NISSAN QASHQAI 1.2 DIG-T: ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ

Η εντελώς νέα εικόνα του Nissan Qashqai δεύτερης γενιάς

Όποιος μας έλεγε πριν από μερικά χρόνια πως θα ερχόταν η στιγμή που θα οδηγούσαμε ένα όχημα ελευθέρου χρόνου με κινητήρα 1200 κυβικών, θα τον χαρακτηρίζαμε τουλάχιστον ως άσχετο. Και για να πω την αλήθεια, ακόμη και τώρα έχοντας οδηγήσει ανάλογα μηχανικά σύνολα σε μεγάλα αμαξώματα, η διστακτικότητα παρέμενε καθώς η Nissan τολμάει να πάει ένα βήμα πιο πέρα από τη VW και να προσφέρει το Qashqai με κινητήρα 1.2 λίτρων turbo (το Tiguan ήταν ο πρώτος διδάξας της κατηγορίας με 1400 κινητήρα) αλλά χωρίς τετρακίνηση, σε αντίθεση με τη Γερμανική εταιρία που τόλμησε και αυτό το βήμα και μάλιστα από την αρχή. Για ακόμη μία φορά η έκπληξη ήταν μεγάλη, αλλά ας ξεκινήσουμε από την αρχή.

Μυώδες αμάξωμα με έντονα χαρακτηριστικά


Πλήρως αναγεννημένο
Το Qashqai δεύτερης γενιάς είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική πλευρά του θέματος. Οι διαστάσεις αυξήθηκαν ελαφρώς, με εξαίρεση το ύψος, αλλά η εικόνα του άλλαξε πλήρως. Πιο επιθετικές γραμμές, σαφώς πιο εντυπωσιακό και αντικειμενικά καλαίσθητο το εμπρός μέρος, σε αντίθεση με το πίσω που δεν χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη έμπνευση και πρωτοτυπία. Συνολικά η αίσθηση που αφήνει είναι άκρως θετική, ενώ διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα το κρατήσουν φρέσκο για αρκετά χρόνια. Το ίδιο ισχύει και για την εσωτερική εικόνα του αυτοκινήτου. Πλήρως διαφοροποιημένη σε σχέση με το μοντέλο της πρώτης γενιάς, διαθέτει έναν έντονο αέρα εκσυγχρονισμού αλλά και αναβαθμισμένη ποιότητας. Και όντως ο συνδυασμός υλικών, κατασκευής, φινιρίσματος και επιπέδου εξοπλισμού, προσφέρει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο υψηλότερης κατηγορίας τιμής. Θετικά είναι και τα νέα από πλευράς χώρων. Τέσσερα ή ακόμη και πέντε άτομα θα φιλοξενηθούν στη καμπίνα του Ιαπωνικού μοντέλου χωρίς πρόβλημα, ενώ και τα 430 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Με μία δοκιμή θα αλλάξετε άποψη


Η έκπληξη κάτω από το καπό
Έχοντας οδηγήσει, έστω για λίγο, τη diesel έκδοση των 1.6 λίτρων με τους 130 ίππους, σε καμία περίπτωση δεν περίμενα να εντυπωσιαστώ από την βενζινοκίνητη των 1.2 λίτρων. Και όμως διαψεύστηκα. Το μηχανικό σύνολο των 1200 κυβικών με τη χρήση του turbo αποδίδει 115 ίππους και 190 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με ένα μηχανικό εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 129 γρ./χλμ. Στη πράξη αποδείχτηκε πολύ ικανός, καθώς μετά τις 2000 στροφές, ξυπνάει και κινεί με περισσή άνεση το αυτοκίνητο. Η σχετικά αραιή διάταξη των έξη σχέσεων δεν είναι αρωγός του έργου που έχει να επιτελέσει, καθώς αν χρειαστεί να επιταχύνετε, το κατέβασμα μίας ή και δύο σχέσεων είναι αναπόφευκτο. Στον τομέα της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και κινούμενοι σε πραγματικά μεικτές συνθήκες, όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο, αυτή δεν ανέβηκε πάνω από τα οκτώ λίτρα, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού με ευκολία μπορεί να κυμανθεί γύρω από τα έξη.

Χαίρεσαι να κάνεις χιλιόμετρα


Εντός αλλά και λίγο εκτός δρόμου
Οδηγώντας το νέο Nissan Qashqai σε όλες τις συνθήκες η πρώτη αίσθηση είναι ότι το χαίρεσαι παντού. Εντός δρόμου και σε συνθήκες πόλης η υψηλή θέση οδήγηση, η καλή περιμετρική ορατότητα και οι λογικές διαστάσεις αποτελούν σύμμαχο για τον οδηγό του. Στην εθνική οδό είναι σε θέση να καλύψει μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις χωρίς να κουράσει τους επιβάτες, ενώ ένας αεροδυναμικός θόρυβος, που προέρχεται μάλλον από τους ευμεγέθεις καθρέφτες, δεν γίνεται ενοχλητικός.  Οι αναρτήσεις είναι σαφώς προσανατολισμένες προς την άνεση και πολύ καλά κάνουν, καθώς δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως πρόκειται για ένα οικογενειακό όχημα ελευθέρου χρόνου. Στις εκτός δρόμου διαδρομές η μεγάλη απόσταση από το έδαφος θα βοηθήσει, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάτε αφενός πως έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αφετέρου τα ελαστικά του είναι αμιγώς ασφάλτινα. Ωστόσο ένας αποφασισμένος οδηγός θα μπορέσει να το απολαύσει και σε, ήπιες και βατές, εκτός δρόμου καταστάσεις.

Μην φοβηθείτε να το χαρείτε


Κάθε άλλο παρά βασικό
Η αλήθεια είναι πως αφενός η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης μας έχει δημιουργήσει ένα έντονο αίσθημα στέρησης και αφετέρου οι πετρελαιοκινητήρες του Ιαπωνικού μοντέλου είναι πραγματικά πολύ καλοί. Ωστόσο εμείς αυτό που έχουμε να πούμε είναι πως μία δοκιμή με τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων και των 115 ίππων, σίγουρα αξίζει. Διότι δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η τιμή για αυτήν την έκδοση ξεκινάει από τα 17150 Ευρώ με απόσυρση, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κόστιζε λίγο πάνω από 18000 Ευρώ. Και το οικονομικό είναι πλέον ένα πολύ μα πολύ σημαντικό κομμάτι της επιλογής αυτοκινήτου, ειδικά όταν το προσφερόμενο προϊόν είναι και υψηλού επιπέδου.

• Εμφάνιση μέσα έξω                                      
                                    • Αραιές σχέσεις κιβωτίου
• Άνεση                                       
  
• Λειτουργία κινητήρα
• Τιμή
• Εξοπλισμός

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                    1200 κ.εκ. Turbo Βενζίνης
Ίπποι                   115
Τελική ταχύτητα       185 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10.9’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        7,3 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2       129 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      
Του Σωτήρη Βουτσελά


Δίνει την αίσθηση ότι πρόκειται για αυτοκίνητο υψηλότερης κατηγορίας
Άνετοι χώροι για τέσσερα άτομα, ενώ ακόμη και πέντε θα βολευτούνε
Έξυπνη διάταξη και 430 λίτρα χωρητικότητα
Πολλοί οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα
Συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα του αμαξώματος

Απάντηση