VW ECO UP: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

Γνώριμη η εικόνα του εξωτερικού

Μπορεί στη χώρα μας το φυσικό αέριο ως καύσιμο κίνησης να βρίσκεται ακόμη σε εμβρυικό στάδιο, δεν συμβαίνει όμως το και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το ίδιο ισχύει και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες εδώ και 20 χρόνια έχουν αναπτύξει τη τεχνολογία κίνησης με φυσικό αέριο στα μοντέλα τους. Και η VW είναι μία από τις εταιρίες που γνωρίζουν τη τεχνολογία αυτή και πλέον την αναπτύσσει σε ολοένα και περισσότερα μοντέλα της γκάμας της. Μετά τα Touran, Passat & Passat Station, σειρά είχε το Up, να αποκτήσει έκδοση Eco, δηλαδή τη δυνατότητα να κινείται με CNG (Compressed Natural Gas). Στη συνέχεια της δοκιμής θα διαβάσετε τα προτερήματα αλλά και τα μειονεκτήματα της αεριοκίνησης με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Ισχύει στο ακέραιο αυτό που γράφει.
Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Θεσσαλονίκη με 28 Ευρώ

Ίδιο και απαράλλαχτο
Όποιος αναζητήσει διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση, δεν πρόκειται να βρεί παρά μόνο μία, το λογότυπο EcoUp στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα η εμφάνιση είναι η γνώριμη του Up. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, καθώς και εκεί δεν υπάρχουν διαφορές, εκτός από τον διπλό δείκτη καύσιμου, ο οποίος από τη μία πλευρά έχει την ένδειξη για το φυσικό αέριο και από την άλλη για τη βενζίνη. Και όσοι από εσάς απορείτε να διευκρινίσουμε πως μπορεί να κινηθεί και με τους δύο τύπους καυσίμου, όπως θα σας εξηγήσουμε στη συνέχεια. Η εικόνα του εσωτερικού είναι επίσης ίδια, όπως και η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής. Οι χώροι για τους επιβάτες έχουν παραμείνει αναλλοίωτοι και μόνο αυτός των αποσκευών έχασε 38 λίτρα (213 η χωρητικότητα του) λόγω της τοποθέτησης των δύο δεξαμενών φυσικού αερίου κάτω από το πάτωμα. 

Ο κινητήρας λειτουργεί με φυσικό αέριο αλλά και με βενζίνη

Με διττή ικανότητα
Ο λόγος για τον κινητήρα, ο οποίος μπορεί να είναι ο γνωστός αλουμινένιος τρικύλινδρος των 1000 κυβικών με τους 68 ίππους και τη ροπή των 9.2 κιλών, αλλά εδώ έχει την ικανότητα να δουλεύει είτε με φυσικό αέριο είτε με βενζίνη. Πιο συγκεκριμένα όταν οι δεξαμενές, χωρητικότητα 11 κιλών, φυσικού αερίου έχουν καύσιμο τότε το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο. Αν αυτό εξαντληθεί, τότε ο κινητήρας μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί χρησιμοποιώντας βενζίνη από το ρεζερβουάρ των 10 λίτρων. Η διαδικασία αλλαγής από το ένα καύσιμο στο άλλο, γίνεται αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να κάνει τίποτα.  Σημαντικό είναι και το γεγονός πως η θεωρητική αυτονομία, η οποία οφείλουμε να σημειώσουμε δεν απέχει από τη πρακτική, αγγίζει τα 550 χιλιόμετρα. 

Η μόνη διαφορά είναι το λογότυπο EcoUp στο πίσω μέρος

Χαίρεσαι να το φουλάρεις
Το φουλάρισμα του ρεζερβουάρ είναι πλέον κίνηση πολυτέλειας για τους περισσότερους οδηγούς. Με το VW EcoUp είναι μία κίνηση χαράς και απόλαυσης, καθώς φτάνεις στο πρατήριο φυσικού αερίου και λες τη μαγική λέξη «φούλαρέ το». Η διαδικασία κρατάει πολύ λίγο και αφού βάλεις 11 κιλά φυσικού αερίου πληρώνεις το μαγικό ποσό των 10 και κάτι Ευρώ (με 0.96 που βάλαμε εμείς). Και το ακόμη πιο απίστευτο είναι ότι κάνοντας 120 χιλιόμετρα εντός πόλης και χωρίς καμία απολύτως προσπάθεια οικονομίας, επιστρέψαμε το αυτοκίνητο με το δείκτη του φυσικού αερίου λίγο κάτω από το 1/3. Από εκεί και πέρα οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκίνητου, αλλά ούτε και το ζητούμενο. Ο λόγος ύπαρξης του είναι οι εξαιρετικά οικονομικές αστικές και περιαστικές μετακινήσεις, λόγω και της ευκολίας οδήγησης αλλά και της υψηλής ευελιξίας.  

Σκληρά πλαστικά, αλλά με υψηλή ποιότητα κατασκευής

Αξίζει
Το πεντάθυρο VW EcoUp της δοκιμής μας κοστίζει 12640 Ευρώ με απόσυρση. Προφανώς και είναι πιο ακριβό σε σχέση τόσο με το απλό Up, αλλά σίγουρα είναι σε θέση να αποσβέσει τα επιπλέον χρήματα της κτήσης, μέσω της χρήσης του. Βεβαίως για να γίνει αυτό, πρέπει να αναπτυχθεί και το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου, διότι με 2 πρατήρια στην Αθήνα και 1 στη Θεσσαλονίκη, προφανώς και δεν μπορούμε να μιλάμε για δίκτυο. Ωστόσο η ΕΚΟ έχει δεσμευθεί πως πολύ σύντομα θα υπάρξουν 14 επιπλέον πρατήρια στην Ηπειρωτική Ελλάδα, εκ των οποίων ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στο Βόλο είναι σχεδόν έτοιμα να λειτουργήσουν. 

• Κόστος χρήσης                                             
                                                      • Επιδόσεις
• Οικολογικός χαρακτήρας                                 
• Ευελιξία
• Ποιότητα κατασκευής

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1000 κ.εκ.  τρικύλινδρος
Ίπποι                   68
Τελική ταχύτητα       164 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     16,3’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        3 κιλά CNG / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       79 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Σωτήρη Βουτσελά


Οι χώροι για τους επιβάτες παρέμειναν οι ίδιοι
Μικρότερος κατά 38 λίτρα ο χώρος των αποσκευών
Ο διπλός δείκτης καυσίμου
Η συμπεριφορά του στον δρόμο έχει παραμείνει η ίδια
Χαίρεσαι να κάνεις χιλιόμετρα, καθώς δεν έχεις τον πονοκέφαλο της κατανάλωσης

Απάντηση