KIA PRO CEED GT: Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΘΕΣΗ

Δείχνει και είναι αγριεμένο

Το ότι η ΚIA αλλάζει, ή μάλλον άλλαξε, το καταλάβαμε οδηγώντας το Rio και παρατηρώντας το Picanto. Το ότι η Κορεάτικη εταιρία έχει κάνει άλματα προόδου το διαπιστώσαμε ύστερα από 1000 και πλέον χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του πετρελαιοκίνητου Ceed. Το ότι έχει ξεφύγει σχεδιαστικά μας το απέδειξε με την εμφάνιση του Sportage. Το ότι όμως θα εξαπέλυε μία τέτοια επίθεση στη κατηγορία των σπορ hatch, έπρεπε να οδηγήσουμε το Pro Cee’d GT για να το διαπιστώσουμε και κυρίως για να το πιστέψουμε. 

Σφηνοειδές και επιθετικό

Σαφώς και προϊδεάζει
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η εξωτερική του εικόνα δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης της διαφορετικότητας αυτού του KIA. Χαμηλωμένο, αγριεμένο, με ψαρωτικά φώτα ημέρας, 18άρες πανέμορφες ζάντες, δύο εξατμίσεις, σπόιλερ και φυσικά το λογότυπο GT να δηλώνει ευθαρσώς χαρακτήρα και φιλοσοφία. Και άσχετα με το τι λέμε και γράφουμε εμείς, αυτό που μετράει είναι η γνώμη του κόσμου που το βλέπει. Και μετά από πολλούς μήνες, για να μην πούμε κάνα δύο χρόνια, υπήρξαν άνθρωποι που μας χτύπησαν το παράθυρο για να μας ρωτήσουν τί αυτοκίνητο είναι αυτό, ενώ πολλοί από τους εποχούμενους γυρνούσαν με τρόπο αδιάκριτο το κεφάλι και κολλούσαν στη κυριολεξία στη σιλουέτα του αυτοκινήτου. 

Πλούσια εξοπλισμένο

Σε φτιάχνει
Και αν το εξωτερικό μαγεύει τους περαστικούς το εσωτερικό είναι σε θέση να φτιάξει στη κυριολεξία τον οδηγό και τους ψαγμένους συνεπιβάτες. Μπάκετ καθίσματα με πολύ καλή πλευρική στήριξη που θα βολέψουν τον καθένα, με το λογότυπο και τη κόκκινη ραφή να κλέβουν τη παράσταση. Το δερμάτινο τιμόνι βρίθει διακοπτών, αλλά από εκεί και πέρα ο εξοπλισμός θα καλύψει και τον πλέον απαιτητικό, ενώ σε επίπεδο ποιότητας και υλικών, δεν έχουμε κάτι αρνητικό να του προσάψουμε. Η είσοδος και έξοδος των πίσω επιβατών θέλει μία σχετική προσπάθεια, αλλά ποσώς μας ενδιαφέρει σε ένα αυτοκίνητο αυτού του είδους. Το ίδιο αδιάφορο μας είναι και ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος ωστόσο κάθε άλλο παρά αμελητέας χωρητικότητας είναι, καθώς μπορεί να δεχτεί αντικείμενα με όγκο 315 λίτρων.

Το μεγάλο του ατού

Φορολογική αμνηστία – οδηγική μαγεία
Τα αυτοκίνητα που είναι σε θέση να προσφέρουν χαρά και απόλαυση στον οδηγό, είναι δυστυχώς απαγορευμένα πλέον στη χώρα μας, καθώς η συντριπτική πλειονότητα αυτών έχει δίλιτρους κινητήρες, με ότι αυτό συνεπάγεται φορολογικά. To Pro Cee’d GT έρχεται έχοντας έναν άσσο κάτω από το καπό του, καθώς ο 1600άρης turbo κινητήρας του δεν αποτελεί κόκκινο πανί για την εφορία. Από την άλλη με τα 204 άλογα και τη ροπή των 265 Nm απλωμένη σε όλο εύρος του στροφόμετρου, είναι σε θέση να κάνει τον οδηγό του να ιδρώσει από χαρά και αδρεναλίνη. Χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς κομπιάσματα, συνδυάζεται μοναδικά με το εξαιρετικής αίσθησης και σφιχτής κλιμάκωσης εξάρι μηχανικό κιβώτιο και είναι σε θέση να κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη και κυρίως πιο απολαυστική. 

Για να απολαμβάνεις οδήγηση

Απολαυστικό χωρίς εκρήξεις
To πρώτο στοιχείο, σε ένα αυτοκίνητο αυτού του χαρακτήρα, που θα κρίνει και όλη την οδηγική συνέχεια είναι η θέση οδήγησης και αν θα αισθανθείς ότι το αυτοκίνητο γίνεται ένα με εσένα. Και στο Pro Cee’d GT αυτή η αίσθηση είναι εκεί από τη πρώτη κιόλας στιγμή. Στη συνέχεια το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η λειτουργία και απόδοση του κινητήρα. Από το ρελαντί μέχρι τα κόκκινα δεν κομπιάζει και δεν ξεσπάει. Ήρεμη γραμμική δύναμη, διαθέσιμη παντού. Ίσως οι σκληροπυρηνικοί να ήθελα κάποιο ξέσπασμα. Επί προσωπικού το προτιμώ έτσι καθώς δεν πρόκειται για μία σουπερ σπορ υπερκατασκευή. Αρωγός πάντα και παντού το εξάρι μηχανικό, στο οποίο οι δημιουργοί δούλεψαν υπερωρίες για αίσθηση αλλά και κλιμάκωση. Το μόνο που μου έλειψε είναι λίγος ήχος, ερεθιστικός, ίσα για να συνάδει με αυτό που βλέπεις, αγγίζεις, απολαμβάνεις. Στο δρόμο κάθεται όπως του αρμόζει, πλασάρεται με ευκολία, σημαδεύει με άνεση και ορμάει. Το τιμόνι καλό αλλά λίγη περισσότερη πληροφόρηση θα ήταν ευπρόσδεκτη. 

 Όμορφες οι 18άρες

Οι αναρτήσεις χωρίς να σου σπάνε τη πέτρα στα νεφρά, κρατάνε τον Κορεάτη σε επαφή με το δρόμο και αν το παρακάνεις η αντίδραση αφενός είναι ομαλή, αφετέρου το ESP θα φροντίσει για εσένα, πριν από εσένα. Φρένα, πανταχού παρόντα χωρίς δισταγμούς ακόμη και μετά από, ξεμπουκωτική, κατάβαση χωρίς σκέψη στο αύριο, ούτε κάν στο σήμερα. ¨Όσο για τη κατανάλωση, ανάθεμά στη κρίση που πλέον πρέπει να την λαμβάνουμε υπόψη ακόμη και σε αυτοκίνητα φτιαγμένα να τα οδηγείς, σε λογικούς ρυθμούς κάτω από 10 και με προσοχή κάτω και από 9. Σε ρυθμούς όπως του αρμόζουν, ανεβαίνει ανάλογα με το πόσο μπουκωμένοι και αποφασισμένοι είστε, χωρίς ωστόσο να γίνεται πότε παράλογη και έξω από τα όρια της κατασκευής.

Σε κάνει να μην θέλεις να βγεις από μέσα

Λίγο ακόμη
Σε μία εποχή που όλοι μιλάμε για οικονομία, για μικρή κατανάλωση, για περικοπές για για για, το KIA Pro Cee’d GT ήταν μία πραγματική όαση. Όαση οδηγικής απόλαυσης που όλοι, με πρώτο τον υπογράφων, έχουν αφήσει στην άκρη δυστυχώς. Ένα μηχάνημα που χωρίς να ζητάει πολλά λεφτά, ναι τα κάτω από 23000 Ευρώ είναι λίγα για αυτό, καταφέρνει να σε κάνει χαρούμενο όταν το βλέπεις, υπερήφανο όταν είσαι μέσα και χαμογελαστό όταν το οδηγείς όπως του αρμόζει. Και το χαμόγελο είναι κάτι που μας λείπει. Αν το είχαμε λίγο ακόμη, θα χαμογελούσαμε και πιο πολύ.

• Εμφάνιση μέσα έξω                                            
                                             • Ήχος κινητήρα
• Απόδοση κινητήρα                                       
 • Πληροφόρηση από τιμόνι
• Φρένα
• Οδική συμπεριφορά
• Εξοπλισμός
• Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ.  turbo
Ίπποι                   204
Τελική ταχύτητα       230 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     7.7’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        9 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2       171 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας  
Του Σωτήρη Βουτσελά

Με σαφείς ενδείξεις της διαφορετικότητάς του
Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά
Πρωτότυπα τα φώτα ημέρας
Πολύ καλό σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα
Μέχρι και κάμερα οπισθοπορείας έχει

Απάντηση