SKODA RAPID SPACEBACK 1.6 TDI: ΕΚΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ

Ευχάριστο στο μάτι, χωρίς να έχει κάτι το ιδιαίτερο

Όταν μία εταιρία αναπτύσσεται με τους ρυθμούς που το κάνει η Skoda τα τελευταία χρόνια, οφείλει να είναι εξαιρετικά προσεκτική στη δημιουργία νέων μοντέλων έτσι ώστε αφενός να μην αφήνει κενά στη γκάμα της, αφετέρου οι νέες δημιουργίες της να είναι τέτοιες ώστε να αποφεύγονται τάσεις «κανιβαλισμού» του ενός μοντέλου από το άλλο. Το Rapid μπορούμε να πούμε πως δεν ήταν απλώς μία άκρως μελετημένη κίνηση δημιουργίας νέου μοντέλου, αλλά παράδειγμα προς μίμηση για τον τρόπο με τον οποίο εντάχθηκε στη γκάμα της Τσέχικης εταιρίας. Τρόπος ο οποίος ξεκίνησε με τη τετράθυρη έκδοση και τώρα ολοκληρώνεται με το πεντάθυρο Spaceback. Kαι οι δύο εκδοχές του μοντέλου «κούμπωσαν» με εξαιρετική ευστοχία ανάμεσα στη Fabia και στη καινούρια Octavia. Το Spaceback μάλιστα που θα αποτελέσει στη συνέχεια και το αντικείμενο της δοκιμής μας, είναι σε θέση να προσελκύσει ένα νεανικότερο κοινό, που είναι άλλωστε και το ζητούμενο για κάθε εταιρία.

Πεντάθυρο με τάσεις προς station wagon

Ισορροπία
Η Skoda ποτέ δεν διεκδίκησε βραβείο προχωρημένης σχεδίασης και φυσικά ποτέ δεν καυχήθηκε για κάτι τέτοιο. Όλα τα μοντέλα της χαρακτηριζονταν από σοβαρότητα με μετριοπάθεια, σε ότι είχε να κάνει με την εμφάνισή τους. Αυτό ισχύει και στη περίπτωση του Rapid Spaceback, αν και οφείλουμε να τονίσουμε πως οι δημιουργοί του κατάφεραν να του δώσουν έναν λίγο πιο πρωτότυπο χαρακτήρα, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει σημαντικά από τα αυστηρά πρότυπα της Skoda. Στο εμπρός μέρος και μέχρι τη μεσαία κολόνα οι διαφορές είναι απλώς ανύπαρκτές. Από εκεί και πίσω η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με το τετράθυρο αδερφάκι του, ενώ οι σχεδιαστικές τάσεις που έχει προς station wagon, του χαρίζουν πόντους στη προσπάθεια διαφοροποίησης. Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι ένα από τα νεανικότερα σχήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη γκάμα της Skoda.

Χωρίς αλλαγές το ποιοτικό εσωτερικό

Η σημασία των χώρων
Εισερχόμενος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η υπερεπάρκεια των χώρων. Ανεξάρτητα με τον σωματότυπου οδηγού και συνοδηγού, αμφότεροι θα βολευτούν χωρίς το παραμικρό θέμα, οι πίσω θα νιώσουν άνετα προς όλες τις κατευθύνσεις. Πραγματικά ο χώρος είναι άφθονος για πέντε επιβάτες, ειδικά αν αναλογιστούμε τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν είναι σε θέση να σε προϊδεάσουν για την άνεση της καμπίνας. Από εκεί και πέρα η αισθητική δεν έχει καμία διαφορά σε σχέση με το τετράθυρο Rapid, με την πλήρη πίνακα οργάνων και τη λειτουργική κεντρική κονσόλα να έχουν μεταφερθεί αυτούσια. Τα σχετικά σκληρά πλαστικά, δεν είναι σε θέση να χαλάσουν τη συνολικά πολύ θετική εντύπωση που σου δημιουργείται. Ο εξοπλισμός στη πλούσια έκδοση elegance της δοκιμής μας, έχει περισσότερα από τα πάντα, με τη μεγάλη γυάλινη οροφή να κλέβει τη παράσταση, τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά.

Οι 90 ίπποι το κινούν με περισσή αξιοπρέπεια

Ταιριαστός
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 90 ίππους και τη ροπή των 230 Nm. Και μπορεί η ονομαστική τους ισχύς να μην προκαλεί ρίγη συγκίνησης, στο δρόμο όμως αποδείχτηκε παραπάνω από επαρκής για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι μηχανικό πέντε σχέσεων, με καλή κλιμάκωση καθώς από τις 1200- 1300 στροφές νιώθεις ότι έχεις δύναμη. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως κινούμενοι εντός και λιγότερο εκτός πόλης και χωρίς προσπάθεια, τα 5.3 λίτρα της κατανάλωσης ήρθαν αβίαστα. Στο ταξίδι με ταχύτητες πέριξ των 130 χιλιομέτρων δεν δυσκολεύεται να ρίξει και άλλο τη παραπάνω τιμή, κάτι που σημαίνει πως η αυτονομία του με λίγο προσεκτική οδήγηση, μπορεί να ξεπεράσει τα 1000 χιλιόμετρα.

Η μεγάλη γυάλινη οροφή χαρίζει πόντους μέσα έξω

Τίμιο σε όλα του
Το Skoda Rapid Spaceback καταφέρνει να κάνει τα πάντα καλά. Ακόμη και η οδική του συμπεριφορά είναι παραπάνω από αυτό που περιμένεις, ανάλογα φυσικά με τον χαρακτήρα και τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις μπορούν και ισορροπούν με επιτυχία ανάμεσα στην άνεση και τη σωστή οδική συμπεριφορά, καθώς σε καμία περίπτωση δεν θα πείτε να ήταν λίγο πιο μαλακές ή λίγο πιο σκληρές. Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και παρέχει αρκετή πληροφόρηση στον οδηγό σε κάθε περίπτωση, ενώ και τα φρένα δεν έδειξαν πουθενά ενδείξεις κόπωσης, χωρίς φυσικά να πιεστούν και ιδιαίτερα, καθώς ο λόγος ύπαρξης του αυτοκινήτου δεν είναι η οδηγική απόλαυση. Αντίθετα ο προορισμός του είναι οι άνετες και ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις και εκεί τα καταφέρνει περίφημα, καθώς εκτός από χώρους διαθέτει ικανοποιητική ποιότητα κύλισης καθώς και προσεγμένη ηχομόνωση. Με λίγα λόγια δύσκολα θα βρείτε τομέα που να υστερεί και βεβαίως όταν πάτε στο ταμείο και σας ζητηθούν κάτω από 15000 Ευρώ για τη βασική, αλλά επαρκώς εξοπλισμένη, έκδοση με αυτόν τον κινητήρα, τότε θα διαπιστώσετε πως αγοράζετε περισσότερο αυτοκίνητο από αυτό που πληρώνετε.

• Χώροι                                                              
                                   • Συντηρητικό εσωτερικό
• Κατανάλωση                                         
• Τιμή
• Διαστάσεις
• Συμπεριφορά

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ.  turbodiesel
Ίπποι                   90
Τελική ταχύτητα       185 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11.9’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5,1 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2       114 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας  
Του Σωτήρη Βουτσελά

Στην ίδια, συντηρητική, φιλοσοφία και το πίσω μέρος
Οι χώροι είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικοί
Τα 415 λίτρα θα χωρέσουν σχεδόν τα πάντα
Φιλόξενα σχεδόν για κάθε σωματότυπο

Απάντηση