HYUNDAI I20 1.1 CRDI: ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΚΠΛΗΞΗ

Καταφέρνει να αρέσει, χωρίς να προσπαθεί

 Συνήθως πριν ξεκινήσει η δοκιμή ενός αυτοκινήτου, προηγείται ένα σχετικό διάβασμα των τεχνικών προδιαγραφών του, προκειμένου να έχουμε μία εικόνα για το τι πρόκειται να οδηγήσουμε. Η θεωρία για το Hyundai I20, δεν μας προκάλεσε, είναι η αλήθεια, ιδιαίτερο ενθουσιασμό, καθώς τι θα μπορούσαμε να περιμένουμε από έναν τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1100 κυβικών ο οποίος χρειάζεται σχεδόν 16’’ μέχρι να δείξει το ταχύμετρο 100 χιλιόμετρα. Και όμως. Μετά το πέρας της δοκιμής, τα πάντα ήταν διαφορετικά. Και κυρίως ο τρόπος αντιμετώπισης των δοκιμών. Πλέον θα προηγείται η οδήγηση και θα έπεται το διάβασμα. Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Απλές καθαρές γραμμές

Καλαίσθητο χωρίς υπερβολές
Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και κυρίως χωρίς υπερβολές το ανανεωμένο I20 καταφέρνει να αρέσει και να προκαλεί κολακευτικά σχόλια. Με απλές καθαρές γραμμές στο εμπρός μέρος, όπου τα φώτα ημέρας δίνουν έναν διαφορετικό τόνο, δυναμικό πλαϊνό μέρος και συνηθισμένο πίσω, είναι σε θέση να σου φτιάξει τη διάθεση, προκαλώντας μία γλυκύτητα. Σε ότι έχει να κάνει με το εσωτερικό, οι αλλαγές είναι από περιορισμένες έως ανύπαρκτες, σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδίασή του. Τα υλικά ακολουθούν τη λογική του σκληρού πλαστικού με προσεκτική όμως συναρμογή. Στον τομέα του εξοπλισμού δεν υπάρχει κανένα απολύτως παράπονο, αφού υπάρχουν όλα όσα χρειάζονται για να κάνουν άνετη τη ζωή οδηγού και συνεπιβατών. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερα άτομα, ενώ και το πορτ μπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 295 λίτρων είναι παραπάνω από ικανοποιητικό. 

Ο ορισμός της ευχάριστης έκπληξης

Πολύ καλύτερος στη πράξη
Το τρικύλινδρο πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1100 κυβικών με τους 75 ίππους αποτελεί το πλέον δυνατό σημείο του αυτοκινήτου. Στο ρελαντί ο ήχος που παράγει είναι πολύ λιγότερος και πιο ραφιναρισμένος σε σχέση με αυτό που περιμένεις, κάτι που αποτελεί τη πρώτη ευχάριστη είδηση. Η δεύτερη και πιο σημαντική, είναι ο τρόπο που τραβάει από χαμηλά, καθώς η ροπή των 18.4 κιλών είναι απλωμένη και έχει ως σημαντικό αρωγό της τη καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξη, παρακαλώ, σχέσεων. Στα θετικά, εκτός από τη κλιμάκωση, οφείλουμε να συμπεριλάβουμε και τη καλή και σαφή αίσθηση που σου αφήνει ο επιλογέας κατά την  αλλαγή των ταχυτήτων.  Στον πολύ σημαντικό τομέα της κατανάλωσης, η κατάσταση είναι εξίσου θετική, καθώς εντός πόλης δεν θα τη δείτε να ξεπερνάει τα 5.5 λίτρα ενώ στο ταξίδι με 120 χιλιόμετρα κυμαίνεται γύρω στα 5. Η μέση τιμή που έδειξε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με τα περισσότερα χιλιόμετρα να γίνονται εντός πόλης, ήταν 5.4 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Λίγη περισσότερη φαντασία, θα ήταν ευπρόσδεκτη

Ιδιαίτερα ευχάριστο
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, το Hyundai Ι20 με τον τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα σου δημιουργεί έντονους, αλλά ευχάριστους, προβληματισμούς. Ο τρόπο που ανταποκρίνεται στο πάτημα του γκαζιού, η θετική αίσθηση από τον επιλογέα, η ευκολία στην οδήγηση, η άμεση απόκριση σε όλο ωφέλιμο φάσμα των στροφών, η απουσία θορύβου από τον κινητήρα, σε κάνει να αναρωτιέσαι να όντως οδηγείς το αυτοκίνητο για το οποίο είχες διαβάσει πρίν θεωρία η οποία δεν ήταν και τόσο κολακευτική. Σε καμία στιγμή δεν νιώθεις να «μένεις» από δύναμη, ενώ υπό προϋποθέσεις μπορεί να γίνει και αρκετά ευχάριστο. Σίγουρα είναι ιδιαίτερα εύκολο στις αστικές μετακινήσεις, ενώ στον αυτοκινητόδρομο μπορεί και ταξιδεύει με άνεση, χωρίς να κουράζει με θορύβους, τηρουμένων πάντα των αναλογιών της κατηγορίας στην οποία ανήκει. 

Άνετο για κάθε σωματότυπο

Σου αλλάζει τη διάθεση
Είναι από ελάχιστες έως σπάνιες οι περιπτώσεις που ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, είναι σε θέση να σου αλλάξει τη διάθεση. Και δεν αναφερόμαστε σε σπορ οδήγηση, αδρεναλίνη, στρίψιμο με της πόρτες και άλλα τέτοια. Αυτό που λέμε είναι πως χωρίς να ζητάει πολλά, κάτω από τις 11500 Ευρώ η κτήση του, έχει την ικανότητα να σε ευχαριστεί. Ευκολία στην οδήγηση εντός αλλά και εκτός πόλης, ικανοποιητικοί χώροι, χαμηλή κατανάλωση, χωρίς τέλη κυκλοφορίας, καλό εξοπλισμό και με ένα κινητήρα πραγματική αποκάλυψη σε σχέση με αυτά που περιμένεις. Τελικά, ο κανόνας που θέλει τη θεωρία να προηγείται της πράξης, εδώ βρήκε την εξαίρεσή του.

• Εμφάνιση                                       
                      • Εικόνα εσωτερικού χωρίς αλλαγές
• Ελαστικότητα κινητήρα                                        
• Κατανάλωση
• Ευκολία χρήση
• Τιμή
• Εξάρι κιβώτιο

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                 1100 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι                   75
Τελική ταχύτητα       160 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     15.9’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5,4 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2       99 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας   Δεν πληρώνει
Του Σωτήρη Βουτσελά 
Το ίδιο απλό, εξίσου θελκτικό
Παραπάνω από ικανοποιητική η ευρυχωρία για τη κατηγορία του
Εξίσου ή και παραπάνω ικανοποιητικός ο χώρος των αποσκευών

Μικρές πινελιές που αναβαθμίζουν ολόκληρη την εικόνα
Η δεύτερη ευχάριστη έκπληξη
Τα φώτα ημέρας δίνουν έναν ξεχωριστό τόνο στην εμφάνισή του

Απάντηση