KIA CEED 1.4 CRDI: ΜΕ ΑΛΛΟ ΑΕΡΑ

Πολύ φρέσκο σχεδιαστικά

Η δημιουργία της πρώτης γενιάς του Ceed το 2006, ήταν η αφετηρία για τη πλήρη αλλαγή της εικόνας που είχαμε μέχρι τότε για τη Κορεάτικη μάρκα. Ο αντικαταστάτης του Cerato, δεν είχε καμία απολύτως σχέση όχι μόνο με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και με τα όσα είχαμε, μέχρι τότε, στο μυαλό μας για τη KIA. Αυτό φυσικά σήμαινε πως η δεύτερη γενιά του Ceed όφειλε, τουλάχιστον να πάει τη μάρκα ένα βήμα παραπάνω. Η αλήθεια είναι πως το βήμα αυτό δεν ήταν ένα, αλλά περισσότερα και μάλιστα σε όλους τους τομείς, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια τη δοκιμής. 

Κομψό και δυναμικό συνάμα

Ιδιαίτερη έμφαση στην εμφάνιση
Αναμφίβολα η εξωτερική εικόνα της δεύτερης γενιάς του Ceed καταφέρνει όχι μόνο να δείχνει και να είναι προχωρημένη, αλλά και να μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών, αναγκάζοντας τους να ρωτούν τι αυτοκίνητο είναι αυτό. Ο Peter Schreyer κατάφερε να δώσει μία εντελώς φρέσκια και ξεχωριστή για τη κατηγορία εμφάνιση, στο μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο της KIA. Όσο υποκειμενικό και αν είναι το θέμα της εμφάνισης, δύσκολα θα υπάρξει κάποιος ο οποίος δεν θα εντυπωσιαστεί από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, με τα φώτα να «μπαίνουν» μέσα στο αμάξωμα και να του χαρίζουν μία άγρια ομορφιά. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις κομψές, αλλά και δυναμικές συνάμα, πλαϊνές γραμμές, καθώς και με το ιδιαίτερο πίσω μέρος, δημιουργείται ένα σύνολο που λειτουργεί σαν μαγνήτης για το μάτι. 

Καλοφτιαγμένο, εργονομικό και πλήρως εξοπλισμένο

Σημαντική προσπάθεια και στο εσωτερικό
Εμφανή είναι και η μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης του εσωτερικού, τόσο σε επίπεδο εμφάνισης, όσο και σε ότι έχει να κάνει με τη ποιότητα. Η σχεδίαση έχει οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και χωρίς υπερβολές καταφέρνει να είναι ευχάριστη και λειτουργική. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί καταφέρνουν να δείχνουν πιο ποιοτικά απ’ότι είναι στη πραγματικότητα και σε συνδυασμό με τη καλή κατασκευή, παρέχουν μία σημαντικά αναβαθμισμένη αίσθηση. Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια, ενώ πέντε ενήλικες θα βολευτούν μεν, ωστόσο θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες υποχωρήσεις, μόνο αν η μετακίνηση διαρκέσει πολύ. Ο χώρος των αποσκευών με τα 380 λίτρα είναι εξίσου βολικός. Όσο για τον εξοπλισμό, αυτός είναι παραπάνω από ικανοποιητικός καθώς διαθέτει έχει πραγματικά όλα όσα περιμένει κάποιος από ένα σύγχρονο τετράτροχο αυτής της κατηγορίας.

Ροπάτος και αθόρυβος

Ταιριαστός
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον κινητήρα των 1.4 λίτρων με τα 90 άλογα και τη ροπή των 22.4 κιλών. Μία ροπή η οποία αφενός εμφανίζεται από χαμηλά, αφετέρου είναι πολύ καλά μοιρασμένη σε όλο το ωφέλιμο εύρος των στροφών. Αυτό σημαίνει πως δεν χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει συχνά, στο πολύ καλής αίσθησης, εξάρι μηχανικό κιβώτιο με τις απλωμένες σχέσεις. Η χροιά του κινητήρα δεν γίνεται ποτέ ενοχλητική, όπως άλλωστε στη πλειονότητα των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων. Στον τομέα της κατανάλωσης τα νέα είναι ευχάριστα, αρκεί ο οδηγός να είναι λίγο προσεκτικός με το γκάζι. Εντός πόλης η κατανάλωση μπορεί να βρεθεί κάτω από τα έξη λίτρα ενώ και στον ανοιχτό δρόμο μόνο όταν ο οδηγός αρχίζει να το πιέζει μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα επτά λίτρα.  Τα γόνατα Μακφέρσον εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, έχουν ευεργετικότατες επιπτώσεις στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Τέλος τα φρένα δεν μας προβλημάτισαν ποτέ και πουθενά, ενώ και η αίσθηση από το τιμόνι είναι αρκετά καλά, αν και θα επιθυμούσαμε λίγο περισσότερη πληροφόρηση. 

Άνετο ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια

Καλό παντού
Κάνοντας περισσότερα από 1200 χιλιόμετρα σε τρείς ημέρες, είχαμε τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε το νέο Ceed σε κάθε είδους κατάσταση. Εντός πόλης το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η ευκολία στην οδήγηση, καθώς οι διαστάσεις του, σαφώς και δεν το καθιστούν απαγορευτικό για αστικές μετακινήσεις. Σε δρόμο με  στροφές η ακαμψία του αμαξώματος και το προσεγμένο στήσιμο των αναρτήσεων, ανάμεσα σε οδική συμπεριφορά και άνεση, είναι σε θέση να ευχαριστήσουν εκείνον που δίνει μεγάλη βαρύτητα στην οδήγηση. Στις ευθείες των εθνικών οδών εκτός από απροβλημάτιστο είναι και πολύ ξεκούραστο, καθώς είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως μπορεί στη κυριολεξία να «καταπιεί» 500 χιλιόμετρα χωρίς να κουράσει οδηγό και συνοδηγό. Η ηχομόνωση σε συνδυασμό με τη καλή ποιότητα κύλισης, παίζουν σημαντικό ρόλο στον τομέα της προσφερόμενης άνεσης.

Το πιο εντυπωσιακό μέρος του

Ουσιαστικό 
Η δεύτερη γενιά του Kia Ceed είναι ένα πραγματικά ουσιαστικό αυτοκίνητο με άλλον αέρα. Μπορεί το πρώτης γενιάς Ceed να άλλαξε την εικόνα της Kia, αυτό εδώ όμως την εδραιώνει και συνήθως κάτι τέτοιο είναι πολύ πιο δύσκολο. Όμορφο μέσα έξω, ποιοτικό, ευχάριστο στην οδήγηση καταφέρνει να κοιτάει στα μάτια έναν ιδιαίτερα δύσκολο ανταγωνισμό σε μία πολύ απαιτητική και «πλούσια» από πλευράς προτάσεων, κατηγορία. Με τιμή η οποία για τη πολύ καλά εξοπλισμένη έκδοση Premium της δοκιμής μας βρίσκεται λίγο πάνω από τα 17000 Ευρώ, αποτελεί μία ξεχωριστή πρόταση στα μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα.


• Εμφάνιση                                       
                                   • Πληρώνει τέλη κυκλοφορίας
• Εξοπλισμός                                                    
                              • Κατανάλωση υπό πίεση
• Τιμή
• Οδική συμπεριφορά
• Χώροι

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                 1400 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι                   90
Τελική ταχύτητα       170 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     13.5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        6,3 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2       114 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας   102€

Ξεχωριστό το πίσω μέρος του

Ικανοποιητικοί χώροι

380 λίτρα

Ευχάριστο στην οδήγηση

Όμορφες οι 16άρες ζάντες

Του Σωτήρη Βουτσελά

Απάντηση