SKODA OCTAVIA 1.6 TDI: ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ

Σοβαρό αλλά και εντυπωσιακό

H Skoda τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μία συνεχώς ανοδική πορεία. Ανοδική όχι μόνο σε ότι έχει να κάνει με τις πωλήσεις, αλλά και σε ότι αφορά τόσο στο κομμάτι των εντελώς νέων μοντέλων που παρουσιάζει, αλλά και σε εκείνο που σχετίζεται με την ανανέωση των υπαρχόντων. Και βεβαίως η δημιουργία καινούριων αυτοκινήτων από λευκό χαρτί μπορεί να είναι ένα εξόχως δύσκολο και σημαντικό έργο, η ανανέωση όμως ενός μοντέλου που ήδη υπάρχει στη γκάμα της, είναι μία ακόμη πιο δύσκολη διαδικασία. Ειδικά όταν το μοντέλο αυτό είναι η Octavia, τότε η διαδικασία αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα. Και αυτό διότι στη Τσέχικη εταιρία δεν έκρυψαν ποτέ πως το σήμα κατατεθέν τους είναι η Octavia, καθώς μέσω αυτής ξεκίνησε η Άνοιξη της Πράγας για τη Skoda. 

Φώτα Led για την έκδοση elegance

Σε νέα βάση
Μετά από 17 χρόνια, η δημιουργία της τρίτης γενιάς Octavia όφειλε να γίνει σε νέα βάση, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Σε ότι έχει να κάνει με το θεωρητικό, θα διαπιστώσετε στη πορεία της δοκιμής τι εννοούμε. Σε σχέση με το πρακτικό, αναφερόμαστε στη νέα πλατφόρμα MQB της VW, πάνω στην οποία δημιουργήθηκε η νέα Octavia. Ο στόχος ήταν, χωρίς να αυξηθούν σημαντικά οι εξωτερικές διαστάσεις, να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο ο χώρος του εσωτερικού, αλλά και να μειωθεί το βάρος, παρά την επιπλέον τεχνολογία που θα διέθετε το καινούριο μοντέλο. Και οι στόχοι αυτοί επιτεύχθηκαν και με το παραπάνω. Άλλωστε τα 10.8 εκατοστά του μακρύτερου μεταξονίου, καθώς και τα μέχρι 102 κιλά ελαφρύτερο αμάξωμα, δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Από εκεί και πέρα η εμφάνιση, ακολούθησε τη συντηρητική πεπατημένη του μοντέλου, αποκτώντας όμως επιπλέον κύρος και σοβαρότητα. 

Αυξημένες διαστάσεις, μειωμένο βάρος

Ο ορισμός της ευρυχωρίας
Η αύξηση του μεταξονίου είχε ευεργετικές επιπτώσεις στους χώρους των επιβατών, καθώς πέντε ενήλικα άτομα θα βολευτούν με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς να νιώσουν άβολα ποτέ, ακόμη και κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου ταξιδιού. Στον τομέα της εσωτερικής εμφάνισης οι λέξεις που χαρακτηρίζουν το εσωτερικό είναι εργονομία και σοβαρότητα. Η απλή εμφάνιση τόσο της κεντρικής κονσόλας όσο και του πίνακα οργάνων ταιριάζουν γάντι στο χαρακτήρα της Octavia. Επιπλέον τα υλικά αλλά και η κατασκευή είναι υψηλής ποιότητας ενώ και η εργονομία δεν θα προβληματίσει ποτέ. Ο εξοπλισμός της πλούσιας έκδοσης elegance της δοκιμής μας, διέθετε παραπάνω από τα πάντα, καθώς έχει από έγχρωμη οθόνη αφής, μέχρι διζωνικό κλιματισμό. Ο οδηγός θα βρει με άνεση την ιδανική θέση οδήγησης, ανεξάρτητα του σωματότυπου, ενώ το μόνο που θα τον δυσκολέψει ελαφρώς είναι η ορατότητα προς τα πίσω και η έλλειψη υαλοκαθαριστήρα στη πέμπτη πόρτα, κατά τις βροχερές μέρες. 

Ικανοποιητικός για το μέγεθος του αυτοκινήτου

Ροπάτος και οικονομικός
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 105 ίππους και τα 25,5 κιλά ροπής. Το πεντάρι μηχανικό κιβώτιο με τις αραιές σχέσεις, καλό θα ήταν να δώσει τη θέση του σε ένα εξάρι με πιο κοντή διάταξη. Και έτσι όμως ο οδηγός δεν θα νιώσει πουθενά ότι δεν έχει την απαιτούμενη δύναμη, απλώς όταν βρεθεί με πέντε άτομα και αποσκευές, ίσως ζητήσει το κάτι παραπάνω. Η κατανάλωσή του κατά την οδήγηση εντός της πόλης δεν ανέβηκε  πάνω από τα 6 λίτρα λόγω και του start & stop, ενώ στο ταξίδι κυμαίνεται γύρω στα 5. Σε μεικτή οδήγηση ο υπολογιστής του αυτοκινήτου μας έδειξε 5.8. Στον τομέα των αναρτήσεων έχουμε γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ο οποίος όμως σε καμία περίπτωση δεν αισθανθήκαμε ότι δημιουργεί πρόβλημα στην οδική συμπεριφορά ή στην άνεση. Αντίθετα οι τροχοί των 17 ιντσών της έκδοσης elegance, είναι μάλλον υπερβολικοί. 

Διακριτικό

Σίγουρο παντού
H νέα Skoda Octavia είναι ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με έμφαση στα άνετα ταξίδια. Και ως τέτοιο αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η σιγουριά που δίνει στον οδηγό της σε κάθε κατάσταση. Ανεξάρτητα με το που κινείται είναι σταθερή και ασφαλής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως αν της ζητηθεί δεν μπορεί να κινηθεί γρήγορα, παρέχοντας μάλιστα στον οδηγό της την ίδια ακριβώς αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. To άκαμπτο αμάξωμα ελέγχεται πολύ καλά από την ανάρτηση και σε συνδυασμό με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δημιουργούν ένα σύνολο ικανό για σαφώς περισσότερα πράγματα από μία απλή και άνετη οικογενειακή μετακίνηση. Αν μάλιστα σε όλα αυτά συνυπολογίσουμε τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης elegance (ζάντες 17”, ηλεκτρονικό, αυτόματο κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη αφής , ηχοσύστημα οκτώ ηχείων, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού και άλλα πολλά) και το γεγονός πως δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, τότε εύκολα αντιλαμβάνεστε τους λόγους για τους οποίους γράφουμε για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. 

Και μάλιστα με τη πλήρη ολοκλήρωση του να έρχεται λόγω των 18790 Ευρώ που ξεκινάει η βασική έκδοση της Skoda Octavia 1.6 TDI και κυρίως εξαιτίας των μόλις 20800 Ευρώ που κοστίζει η πλούσια εξοπλισμένη elegance της δοκιμής μας.


• Χώροι                                           
            • Απουσία υαλοκαθαριστήρα στη 5η πόρτα
• Κατανάλωση                                                  
                              • Πεντάρι κιβώτιο
• Κινητήρας 
• Εξοπλισμός
• Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι                   105
Τελική ταχύτητα       194 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10.5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής     5,8 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2       99 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας   Δεν πληρώνει

Συντηρητικό αλλά καλοφτιαγμένο και πλήρες

Με 590 λίτρα χωράει τα πάντα

Σίγουρο παντού

Με έμφαση στην άνεση

Καλύπτει ξεκούραστα μεγάλες αποστάσεις

Με χαρακτηριστικό τους μεγάλους χώρους

Του Σωτήρη Βουτσελά


Απάντηση