RENAULT CLIO 1.5 DCI: ΑΡΜΟΝΙΚΟ

Εντυπωσιακό

Σίγουρα θα έχετε διαβάσει πολλά και θα έχετε ακούσει ακόμη περισσότερο για το Clio, όπως ότι πρόκειται για τη μούσα της Renault και άλλα τέτοια. Εδώ θα προσπαθήσουμε να το προσεγγίσουμε από μία άλλη οπτική γωνία. Θα αποπειραθούμε να το αντιμετωπίσουμε ως ένα ενιαίο σύνολο, αποτελούμενο φυσικά από διαφορετικά υποσύνολα και να φτάσουμε σε ένα τελικό συμπέρασμα. Σε ένα συμπέρασμα για το πόσο αρμονικό ή όχι, μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο σε όλες τους τις εκφάνσεις.  Σε όλες τους τις λειτουργίες, σε όλα αυτά που μπορεί ή δεν μπορεί να προσφέρει σε κάποιο άτομο που θα κληθεί να εκταμιεύσει ένα πόσο, κάθε ποσό στις μέρες μας είναι σεβαστό, προκειμένου να το αποκτήσει. 

Δείχνει για μεγαλύτερη κατηγορία

Η αρχή της αρμονικότητας

Όμορφο και από πίσω

Το έχουμε πεί πολλές φορές και δεν θα κουραστούμε να το γράψουμε άλλες τόσες, πως η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου είναι απαραίτητο αν όχι να σε «φτιάχνει» τουλάχιστον να σε ελκύει. Στη περίπτωση του νέου Renault Clio  η εξωτερική του εικόνα του, είναι σε θέση να σε μαγέψει. Έχει τη δυνατότητα να σε αναγκάσει να το κοιτάζεις χωρίς να το χορταίνεις. Και σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας η ικανότητα αυτή είναι πολλαπλώς σημαντική. Από όπου και αν το παρατηρήσετε θα διαπιστώσετε καταρχήν ότι δείχνει για αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η επιθετική εμπρός όψη με τα έξυπνα τοποθετημένα φώτα ημέρας σου δημιουργεί μία αίσθηση εκλεπτυσμένης στιβαρότητας. Η διχρωμία στα πλαϊνά, τα έντονα νεύρα, και το όμορφο πίσω μέρος, συμπληρώνουν μία εικόνα η οποία αντικειμενικά κατατάσσει το Clio στα ομορφότερα μοντέλα της κατηγοράς. Και αυτό όχι μόνο της αναμφίβολης καλαισθησίας του, αλλά και εξαιτίας της έντονης προσωπικότητας που αποπνέει και η οποία δεν θυμίζει κανένα άλλο τετράτροχο.


Πρωτότυπο και καλοφτιαγμένο
Σου φτιάχνει τη διάθεση

Για να απολαμβάνεις το μποτιλιάρισμα
Και αν η εξωτερική του εικόνα αποτελεί το έναυσμα για θετικά σχόλια, η καμπίνα των επιβατών ανεβάζει το πήχη ακόμη πιο ψηλά. Η διχρωμία με τη χρήση έντονων χρωμάτων, η πρωτότυπη σχεδίαση τόσο του πίνακα οργάνων όσο και της κεντρικής κονσόλας, τα στοιχεία από αλουμίνιο, όπως τα ποιοτικά χερούλια των θυρών, δημιουργούν μία καμπίνα, όπου οι επιβάτες μπορούν κυριολεκτικά να απολαμβάνουν ακόμη και ένα μποτιλιάρισμα. Η εργονομία βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού της πλούσιας έκδοσης  Dynamic της δοκιμής μας διέθετε απλώς τα πάντα. Από οθόνη αφής LG 7 ιντσών και δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, μέχρι ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα Renault Bass Reflex και κάρτα κλειδί hands free, όπου όταν απομακρύνεσαι δύο μέτρα από το αυτοκίνητο κλειδώνει μόνο του. ΟΙ χώροι είναι ικανοποιητικοί και μόνο αν οι πίσω επιβάτες είναι αρκετά υψηλόσωμοι ίσως νιώσουν λίγο άβολα με τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατά τους, ενώ ο χώρος των αποσκευών με τα 300 λίτρα είναι από τους καλύτερους στη κατηγορία.  

Του ταιριάζει γάντι

Η ουσία της αρμονίας
Μπορεί ένα αυτοκίνητο να είναι όμορφο να είναι εξαιρετικό σε οδική συμπεριφορά, να είναι φουλ εξοπλισμένο να είναι και φθηνό, αλλά αν ο κινητήρας του δεν το βοηθάει, τότε το παιχνίδι έχει χαθεί από τα αποδυτήρια. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο 1.5 λίτρων πετρελαιοκινητήρας με τους 90 ίππους και τα 22 κιλά της ροπής, αποτελεί την ιδανική ίσως επιλογή. Με ροπή από χαμηλά, μεστό τράβηγμα παντού χωρίς κομπιάσματα και χωρίς ενοχλητικούς θορύβους, προσφέρει σημαντικούς πόντους στο αυτοκίνητο. Η λειτουργία του σου επιτρέπει να το οδηγήσεις όπως θέλεις. Αργά, νωχελικά, χωρίς πολλές αλλαγές στο μηχανικό πεντάρι κιβώτιο και με τη κατανάλωση να βρίσκεται στα 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σβέλτα απολαυστικά, εκμεταλλευόμενος πλαίσιο και αναρτήσεις, ανεξαρτήτως καιρικών και οδικών συνθηκών και με τη κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 6 λίτρα. Μεικτά χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, απολαμβάνοντας εμφάνιση και παρέα και με τη κατανάλωση στα 4.8 με 5 λίτρα.  

Ξεχωριστά στιλιστικά στοιχεία

Η ολοκλήρωση
Και αν ο κινητήρας είναι η ουσία, η συμπεριφορά στο δρόμο είναι η ολοκλήρωση. Μία ολοκλήρωση που στη συγκεκριμένη περίπτωση έρχεται αβίαστα αλλά και αναμενόμενα. Αβίαστα διότι η στιβαρότητα του πλαισίου και η ισορροπία των αναρτήσεων ανάμεσα σε άνεση και οδική συμπεριφορά, δημιουργούν ένα σύνολο ικανό να ανταποκριθεί σε όλες σου τις ανάγκες, στις πάσης φύσεως εντολές. Αναμενόμενα, διότι δεν πρέπει να λησμονούμε πως πρόκειται για ένα Renault, που σημαίνει πως η αρμονική οδική συμπεριφορά είναι χαρακτηριστικό στοιχείο του DNA του. Ουδέτερο και προβλέψιμο παντού, με το ESP να επεμβαίνει διακριτικά χωρίς να στερεί από τον οδηγό τη δυνατότητα να απολαύσει την οδήγηση. Το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως και πολύ καλά κάνει, αφού δεν πρόκειται για την έκδοση RS. Εντός τη πόλης είναι άνετο και ευέλικτο και μόνο η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, ίσως δυσκολέψει λίγο τον οδηγό του. 

Δίνουν πόντους στην εμφάνιση

Το κόστος της αρμονίας
Όπως θα έχετε διαπιστώσει ήδη από τα όσα γραψαμε παραπάνω, πρόκειται αναμφίβολα για ένα πραγματικά αρμονικό αυτοκίνητο σε όλες τις πτυχές του. Στην εμφάνιση, εξωτερική και εσωτερική, στα μηχανικά του μέρη και φυσικά στην οδική του συμπεριφορά. Επιπλέον πόντους δίνει η χαμηλή κατανάλωση, σε κάθε κατάσταση και φυσικά το γεγονός πως λόγω των 90 γρ./χλμ εκπομπών CO2 δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Στα συν φυσικά και ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός, καθώς από την έκδοση της δοκιμής μας, δεν έλειπε κυριολεκτικά τίποτα. Όπως όμως αντιλαμβάνεστε η αρμονία έχει και κάποιο κόστος το οποίο στη περίπτωση αυτή ανέρχεται στα 16990 Ευρώ. Τιμή η οποία σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί χαμηλή, σε απόλυτο νούμερο, ενώ μόνο αν αναλογιστούμε τι παίρνουμε θα αρχίσουμε να αντιλαμβανόμαστε και τους λόγους του κόστους.


• Εμφάνιση μέσα και έξω                                      
                                • Τιμή έκδοσης δοκιμής
• Κινητήρας                                                          
                                   • Ορατότητα προς τα πίσω
• Κατανάλωση σε κάθε περίπτωση
• Οδική συμπεριφορά
• Χώροι
• Εξοπλισμός

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                1461 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι                   90
Τελική ταχύτητα       178χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11.7’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής       4,8 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2       90 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας   Δεν πληρώνει

Ικανοποιητικοί χώροι

300 λίτρα παρακάλω

Όμορφο αλλά όχι προτότυπο

Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά

Του Σωτήρη Βουτσελά

Απάντηση