VW GOLF 1.6 TDI 4MOTION: ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ

Καμία εξωτερική διαφορά

Ανέκαθεν στη γκάμα του Golf υπήρχαν τετρακίνητες εκδόσεις, οι οποίες ωστόσο δεν έτυχαν ιδιαίτερης αποδοχής στη χώρα μας. Οπότε το εύλογο ερώτημα που γεννάται είναι για ποιό λόγο θα μπορούσε αυτό να αναστραφεί στην έβδομη γενιά του Γερμανικού μοντέλου. Η αλήθεια είναι πως με μία πρώτη σκέψη δύσκολα θα βρεις σημαντικό επιχείρημα για να προχωρήσεις στην αγορά του τετρακίνητου Golf. Με μία δεύτερη, πιο αναλυτική ματιά ωστόσο, θα διαπιστώσεις πως λόγοι υπάρχουν και μάλιστα αρκετά ισχυροί. Πρίν προχωρήσουμε στη παράθεσή τους, να διευκρινίσουμε πως το Golf 4Motion δεν διαθέτει καμία απολύτως αισθητική διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, οπότε μπαίνουμε κατευθείαν στην ουσία του είναι και όχι του φαίνεται.

Η γνώριμη εικόνα της έβδομης γενιάς

Ουσιαστικές διαφορές
Η τετρακίνητη εκδοχή του Golf συνδυάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 105 ίππους. Η τετρακίνηση αποτελείται από έναν πολύδισκο συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς (που σημαίνει άμεση εμπλοκή του πίσω άξονα όταν χρειάζεται), ο οποίος είναι τοποθετημένος πίσω από το κιβώτιο. Επίσης πολύ σημαντικό είναι πως το μηχανικό κιβώτιο είναι έξη σχέσεων, σε αντίθεση με τη δικίνητη έκδοση που οι σχέσεις είναι πέντε. Μάλιστα η κλιμάκωσή τους είναι τέτοια, ώστε να βοηθά σημαντικά στον περιορισμό της αύξησης της κατανάλωσης, αλλά και στην αντιμετώπιση του επιπλέον βάρους (100 κιλά) λόγω της τετρακίνησης. Ένας τρίτος, εξίσου σημαντικός λόγος είναι η τοποθέτηση πολλαπλών συνδέσμων στη πίσω ανάρτηση, αντί για ημιάκαμπτο άξονα, με αποτέλεσμα τη περαιτέρω βελτίωση τόσο της άνεσης, όσο και της οδικής συμπεριφοράς. 

Λιτό και ποιοτικό

Εν Κινήσει
Καταρχάς το επιπλέον βάρος γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό, μόνο αν και εφόσον έχει προηγηθεί η οδήγηση της δικίνητης έκδοσης. Αυτό διότι η κλιμάκωση των έξη σχέσεων βοηθάει σημαντικά στη σωστή κατανομή και διαχείριση των 25.5 κιλών της ροπής του κινητήρα. Από εκεί και πέρα θα διαπιστώσετε πως η πρόσφυση είναι πανταχού παρούσα, ανεξαρτήτως οδικών και καιρικών συνθηκών. Η εμπλοκή του πίσω άξονα είναι τόσο άμεση, που όταν συνηθίσετε λίγο το αυτοκίνητο, θα αρχίσετε πραγματικά να απολαμβάνετε την οδήγηση, ακόμη και στους ανύπαρκτης πρόσφυσης, ελληνικούς δρόμου. Μάλιστα σε συνδυασμό με τους πολλαπλούς συνδέσμους της πίσω ανάρτησης, θα έχετε την εντύπωση πως οδηγείτε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. 

Με ικανοποιητικούς χώρους

To τίμημα
Βεβαίως όπως σε όλα τα παραπάνω, έτσι και εδώ, υπάρχει και το ανάλογο τίμημα. Διανύοντας περίπου 1500 χιλιόμετρα μέσα σε μία εβδομάδα, σε συνθήκες σχεδόν όμοιες με αυτές που είχαμε οδηγήσει το δικίνητο Golf, διαπιστώσαμε πως η κατανάλωση ήταν αυξημένη κατά 0.6 με 0.8 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Πιο συγκεκριμένα αυτή κυμάνθηκε στα 5.6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τη στιγμή που στο δικίνητο δεν ξεπέρασε πότε τα 5 λίτρα, ενώ δυστυχώς πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας. Και φυσικά σε πραγματικές μεικτές συνθήκες κίνησης. Το δεύτερο τίμημα έχει να κάνει με την κατά 1500 Ευρώ αυξημένη τιμή κτήσης, σε σχέση με την απλή έκδοση, ήτοι 23250 Ευρώ χωρίς απόσυρση. Αν όμως σε αυτά υπολογίσετε τα παραπάνω πράγματα (κιβώτιο, τετρακίνηση, πίσω ανάρτηση) τότε αυτομάτως τα 1500 δείχνουν και είναι πολύ λίγα. Και βεβαίως αν ζείτε σε κάποια σχετικά ορεινή πόλη της περιφέρειας, τότε η επιλογή της τετρακίνητης έκδοσης είναι σίγουρο πως θα σας προσφέρει ασφάλεια και ξεγνοιασιά στις μετακίνήσεις σας. Πάντως και σε προσωπικό επίπεδο, η επιλογή θα ήταν το 4Motion, διότι η αίσθηση και μόνο ότι θα έχεις πρόσφυση όποτε και όπου τη χρειαστείς, είναι εξαιρετικά σημαντική. 

Θετικά
Αρνητικά
• Τετρακίνηση
• Πληρώνει τέλη κυκλοφορίας
• Κιβώτιο                                
       
• Ανάρτηση
• Πρόσφυση                                                                                                                                       
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                               1600 κ.εκ.  Turbo Diesel
Ίπποι                105
Τελική ταχύτητα   187 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα 11,8’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5,6 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2     119 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας  107
Χωρίς αλλαγές, εκτός από τη προσθήκη έκτης σχέσης στο κιβώτιο

Και εξάρι και τετρακίνητο

Μόνο οι ψαγμένοι το διακρίνουν

Στάνταρ οι 15άρες αλουμινίου
Του Σωτήρη Βουτσελά

Απάντηση