OPEL ADAM 1.4: ΑΝΤΙ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ADAM(S)

Οι έντονα, αντιθετικοί χρωματικοί συνδυασμοί
υπερτονίζουν το επιθετικό «φαίνεσθαι».

Η αυτοκινητική οικογένεια ADAM, παρότι ιδιόμορφη, δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και εκκεντρική, όπως η σχεδόν συνονόματή της, κινηματογραφική οικογένεια ADAMS. Άλλωστε, στο μαύρο χιούμορ της τελευταίας έχει να αντιπαραθέσει την ευχάριστη διάθεση που μπορεί να προκαλέσει ο συνδυασμός πλήθους χρωμάτων, ο οποίος περνά και στην καμπίνα προκειμένου να προσδώσει έναν πιο «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα στον διάκοσμο. 

Όπως λοιπόν διαφαίνεται και στον πρόλογο, το ADAM (του οποίου το όνομα βέβαια προέρχεται από τον Πρωτόπλαστο και όχι από την κινηματογραφική οικογένεια) λανσάρει μία φιλοσοφία εκδόσεων εξοπλισμού, βάσει της οποίας ο δυνητικός αγοραστής έχει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης. Κοινώς, μπορεί να επιλέξει με βάση μία πλούσια γκάμα εξωτερικών αποχρώσεων που συνδυάζεται με τρία χρώματα οροφής, διαφορετικές χρωματικές προτάσεις εσωτερικού και επενδύσεις οροφής, φωτισμό οροφής τεχνολογίας LED και ιδιαίτερα στιλιστικά στοιχεία εμπνευσμένα από την premium κατηγορία. 


Τα χαριτωμένα «οπίσθια» αποκαλύπτουν και τα μεγάλα
μετατρόχια, που δημιουργούν… «αθλητικές υπόνοιες».

Έτσι ακριβώς, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το γυαλιστερό μαύρο του «σώματος», συνταιριαζόταν με ολόλευκη οροφή και κατακόκκινο φιλέτο μάσκας και καθρέπτες, ενώ την εικόνα συμπλήρωναν οι εντυπωσιακές μαύρες ζάντες με το κόκκινο «σιρίτι» στο οριακό χείλος τους. Φυσικά το ρόλο τους στον εξωτερικό σχεδιασμό του ADAM παίζουν αφενός το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων (κυρίως των πίσω) και της ευμεγέθους μάσκας, αφετέρου τα νεύρα, τόσο στο καπό, όσο και –ιδιαίτερα– στις θύρες• όπου στο κάτω μέρος έχουν σχήμα «λεπίδας», ενώ γύρω από τις λαβές παίρνουν την (γνωστή και από το Astra GTC) χαρακτηριστική μορφή «κύματος». 

Στην πλαϊνή όψη ξεχωρίζουν οι ακμές τύπου «λεπίδας»
και «κύματος», καθώς και η… σαν «αιωρούμενη» οροφή.


Αντίστοιχα στο εσωτερικό τα καλοραμμένα μαύρα ημιμπάκετ καθίσματα με τις άσπρες ραφές, συνδυαζόταν με κατακόκκινες πλαστικές ή δερμάτινες φάσες σε μεγάλο μέρος του ταμπλό, στη βάση του επιλογέα, στις θύρες και σε τιμόνι, χειρόφρενο, λαβή επιλογέα, ενώ δεσπόζουσα θέση στην κεντρική κονσόλα κατείχε το νέο, προηγμένο σύστημα ενημέρωσης/ ψυχαγωγίας της Opel. Η έγχρωμη, υψηλής ανάλυσης, οθόνη αφής επτά ιντσών, του τελευταίου, παρέχει γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε κάθε ενέργεια, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα επίλεκτων λειτουργιών ενός smartphone καθώς και ιντερνετικές εφαρμογές (π.χ. πλοήγηση GPS ή ακόμη και προβολή εικόνων-βίντεο, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο). 

… ενώ οι, εντυπωσιακής σχεδίασης,
μαύρες ζάντες με τα κόκκινα «σιρίτια»
ενισχύουν την κομψότητα της σιλουέτας. 

Με λίγα λόγια, παρότι το εσωτερικό του  ADAM δεν στερείται καθόλου του στοιχείου του εντυπωσιασμού, αποφεύγει την τακτική που ακολουθούνταν στα περισσότερα μοντέλα της Opel, με τις βαρυφορτωμένες από μπουτόν, οπότε και σχετικά δύσχρηστες λειτουργικά κεντρικές κονσόλες. Αλλά και πέρα από τον διάκοσμο, θετική εντύπωση προκαλεί συνολικά η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, ενώ ευπρόσδεκτα είναι, τόσο το όμορφο και πλήρες πληροφοριών καντράν, όσο και οι αρκετές και ευρύχωρες (ιδιαίτερα αυτές των θυρών) θήκες για μικροαντικείμενα, που τονίζουν την πρακτικότητα. Επιπλέον, ο εξοπλισμός του ADAM μπορεί να περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα (από cruise control και σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, μέχρι το βολικό –ενσωματωμένο– σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων Flex-Fix). 

Το «κέφι» -οδηγού και επιβατών- φτιάχνουν οι φωτεινές
χρωματικές επενδύσεις και η ποιότητα υλικών και κατασκευής.

Το «φαίνεσθαι» και το «είναι» 
Το αυτοκίνητο της παρούσας δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον 1.400άρη κινητήρα που αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι τέσσερις κύλινδροι και η ατμοσφαιρική λειτουργία του συγκεκριμένου κινητήρα ακούγονται ως σχετικά αναχρονιστικά στοιχεία, αν λάβει κανείς υπόψη την «καταφυγή» (για λόγους μείωσης κόστους κατασκευής αλλά και κατανάλωσης) πολλών κατασκευαστών σε υπερτροφοδοτούμενα σύνολα με τρεις ή ακόμη και δύο κυλίνδρους (όπως το εξαιρετικό της Fiat). Γι’ αυτό και η Opel στο εγγύς μέλλον θα εξοπλίσει το ADAM με ένα νέο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1.000 κ.εκ., το οποίο θα αποδίδει 115 ίππους και, σε συνδυασμό με ένα επίσης νέο εξατάχυτο κιβώτιο, θα προσφέρει (σύμφωνα με την εταιρεία) εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, διατηρώντας τις εκπομπές CO2 σε επίπεδα αισθητά χαμηλότερα των 100 γρ/χλμ.

Στα σχεδιαστικά «όπλα», μπορεί να περιληφθεί
και το «σκάλισμα» που περιέχει τους προβολείς ομίχλης… 


Στο προκείμενο, πάντως, και ο κινητήρας του «δικού μας» αυτοκινήτου δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα λαίμαργος, καθώς, παρότι δεν φανήκαμε καθόλου φειδωλοί με το δεξί πεντάλ, η κατανάλωση καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής περιορίστηκε στα όχι και υπερβολικά 7,2 λίτρα/100χλμ. Περαιτέρω, ο συγκεκριμένος κινητήρας, δείχνει μεν ικανός να κινήσει σχετικά σβέλτα το ADAM, όμως ειδικά σε ανηφορικές καμπές διαρκείας είναι εμφανής η έλλειψη παροχής ικανοποιητικής ποσότητας ροπής, καθώς το μέγιστο αριθμητικό της τελευταίας, αφενός, περιορίζεται στα 13,2 χλγμ., αφετέρου, αποδίδεται αρκετά ψηλά (στις 4.000 σ.α.λ.). Ως εκ τούτου, οι απαιτήσεις του οδηγού δεν πρέπει να… «υπερίπτανται» από τα δεδομένα της κατηγορίας, μολονότι η εμφάνιση και το στήσιμο του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για… «αγριότερες» καταστάσεις.

Απολύτως ενδεικτικά της κατηγορίας
στην οποία ανήκει τα μόλις 170 λίτρα
του χώρου αποσκευών.

Και το λέμε αυτό γιατί, μπορεί το μεταξόνιο (2.311 χλστ.) να παραπέμπει ευθέως στην κατηγορία μίνι (τα μόλις 170 λίτρα του χώρου αποσκευών, εξάλλου, είναι απολύτως ενδεικτικά), όμως το μεν μήκος (3.698 χλστ.) περισσότερο προσιδιάζει στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, τα δε μετατρόχια του (εμπρός: 1485 χλστ./πίσω: 1478 χλστ.) χαρίζουν ένα φαρδύ αποτύπωμα που μπορεί να προδιαθέσει για το κάτι παραπάνω. Και πόσο μάλλον που η αρχική προδιάθεση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι η ρύθμιση της ανάρτησής του είναι πιο σφιχτή από αυτήν των υπολοίπων αυτοκινήτων της κατηγορίας.

Φιλικό, ευέλικτο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης…


Εντούτοις, η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν αρκεί για να εμπνεύσει την υπερβολή όταν αρχίσουν οι αλλεπάλληλες στροφές, καθώς δεν καταφέρνει να περιορίσει επαρκώς τις κλίσεις. Κατά συνέπεια, ο οδηγός αναγκάζεται να χαλιναγωγήσει τις όποιες υπερβολικές «αθλητικές» ανησυχίες είχε στο μυαλό του. Στην περιστολή των ανησυχιών του, άλλωστε, θα έχει οδηγήσει πρωτύτερα και η αρκετά ελαφριά αίσθηση του τιμονιού, το οποίο αρκετά πριν ανέβουν οι ρυθμοί θα έχει δείξει ότι δεν μπορεί να του δώσει όλες τις πληροφορίες που αυτός θα ήθελε από την επαφή των τροχών με το οδόστρωμα. Μάλιστα, η τόσο ανάλαφρη αίσθησή του κάνει μάλλον περιττή και την επιλογή City που διατίθεται στο ADAM, η οποία –ως γνωστόν– ελαφραίνει ακόμη περισσότερο την αίσθηση του βολάν προκειμένου να διευκολύνει τον οδηγό, κυρίως –ή μάλλον αποκλειστικά στην περίπτωσή αυτή–, στο παρκάρισμα.

Καλοσχεδιασμένα οπτικά καθίσματα, αλλά
περιορισμένος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών.


Από εκεί κι έπειτα, βέβαια, το ADAM είναι φιλικό, άνετο και ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη, ενώ εντύπωση προκαλεί η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει ο συνδυασμός πλαισίου-αναρτήσεων, παρά την προαναφερθείσα σφιχτή ρύθμιση των τελευταίων. Αίσθηση μάλιστα που μεγιστοποιείται αν κανείς λάβει υπόψη ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε ελαστικά με 45άρι προφίλ (πέλματος 215), περασμένα σε ζάντες 17 ιντσών. Ακολούθως, αρκετά καλή είναι η αίσθηση που παρέχουν ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων (σίγουρα σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με την αίσθηση που παρείχαν τα κιβώτια παρελθόντων μοντέλων της Opel) και το πεντάλ των φρένων. Αντίθετα, η λειτουργία του συστήματος Start/Stop (που διατίθεται με το πακέτο ecoFLEX σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου) μάλλον θα μπορούσε να είναι και πιο ραφιναρισμένη κατά την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου.

…αλλά όχι και κατάλληλο για «εξτρεμιστικές»
συμπεριφορές όταν οι στροφές πληθύνουν


Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι το ADAM των 100 ίππων είναι ένα σχετικά σβέλτο, κομψό και εμφανισιακά σπορ αυτοκίνητο, ιδανικό πρωτίστως (αν και σίγουρα όχι μόνο) για περιβάλλον πόλης, που απευθύνεται σε μοντέρνους ανθρώπους, οι οποίοι αναζητούν ένα μέσο που θα εκφράζει το προσωπικό τους στυλ. Και φυσικά όπως όλα τα μέσα έκφρασης του προσωπικού στυλ, έτσι και το αυτοκίνητο έχει και το ανάλογο, συνήθως υψηλό αντίτιμο, το οποίο στη περίπτωση του Adam με τον κινητήρα των 1.4 λίτρων, ξεκινάει από τα σχεδόν 15000 Ευρώ. 

Θετικά
Αρνητικά
• Ευελιξία
• Αίσθηση τιμονιού
• Δυνατότητα εξατομίκευσης                                
       • Χώροι πίσω επιβατών και αποσκευών
• Χαρούμενο εσωτερικό
• Κινητήρας «παλαιάς κοπής»
• Ποιότητα κατασκευής
• Ποιότητα κύλισης
• Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                 1398 κ.εκ.
Ίπποι 100
Τελική ταχύτητα 185χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα 11.5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής           7,2 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2     119 γρ./χλμ
Κείμενο: Λάκης Χατζητριανταφύλλου
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης

Απάντηση